به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اصطلاح «دورکاری» بیش از 40 سال قدمت دارد، اما فراگیر شدن آن در میان تعداد زیادی از افرادی که از منزل به صورت تمام وقت کار میکنند تا همین اواخر میسر نشده بود. امروزه با تغییر دیدگاهها نسبت به این موضوع و همچنین پیشرفت فناوریهای مختلف، به نظر میرسد خیلیها سعی دارند خود را با چنین موقعیتی تطبیق دهند.
جفری جیمز در حال حاضر بیش از 10 سال است که فقط از اتاق کار خود واقع در منزلش کار کرده است. او برای کسانی که قصد دارند این شیوه را برای کار کردن انتخاب کنند 10 توصیه دارد که میتوانید آنها را در ادامه مطلب از نظر بگذرانید.
1- سعی کنید از سکوت لذت ببرید
کار کردن در یک دفتر کار در کنار همکاران احساس همبستگی خاصی به شما میدهد که هنگام کار کردن در منزل از آن بیبهره خواهید بود. دورکاری یا کار از منزل یعنی باید ساعتهای متمادی از روز خود را تنها مشغول کار باشید. از این رو شاید بهتر باشد سعی کنید از این سکوت و آرامش حداکثر لذت را ببرید.
2- ساعات کاری خود را کاهش دهید
کارمندان دفاتر معمولاً برای رفت و آمد، گپ و گفت با همکاران، جلسات بینتیجه، و در کل «مشغول به نظر رسیدن» وقت زیادی صرف میکنند. شما با کار در منزل، از این وقتهای تلف شده نخواهید داشت. بنابراین میتوانید در نصف زمان صرف شده در محل کار، دو برابر کار انجام دهید و به این ترتیب از تعداد ساعات کاری خود بکاهید.
3- بیرون از منزل کار نکنید
افرادی که تصمیم میگیرند خارج از محل کار مشغول باشند، گاهی از مکان دیگری مثل کافه یا هر جایی با وای فای مجانی سر در میآورند. علت آن میتواند این باشد که دلشان برای هیاهوی محیط کار تنگ میشود. اما بهترین کار این است که یاد بگیرید تنهایی و سکوت کار در منزل را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.
4- از آشپزخانه دور بمانید
علی رغم وسوسهای که برای رفتن به آشپزخانه و خوردن میان وعدههای مختلف به سراغتان میآید، بهتر است در اتاق خود باقی بمانید. برای اجتناب از اضافه وزن هم که شده بر این میل خود چیره شوید و در عوض وعدههای غذایی معمول خود را از دست ندهید.
5- حساب زنگ تفریحهای خود را داشته باشید
از آنجایی که در منزل کسی بالای سر شما حضور ندارد تا زیرچشمی حرکاتتان را زیر نظر بگیرد و کارتان را چک کند، شاید دلتان بخواهد چند ساعتی را در روز به بازیهای رایانهای، گردش روی اینترنت، تماشای فیلم و یا کارهایی از این دست اختصاص دهید. فقط توصیه میشود برای این که زمان کلیِ تفریح از دستتان در نرود، تایمری به این کار اختصاص دهید.
6- از کار کردن در اتاق خواب اجتناب کنید
اگر دفتر کار خود را در اتاق خوابتان ایجاد کنید، در نهایت به بیخوابی دچار خواهید شد. در عوض محل خواب شبانه خود را کاملاً از محل کار کردنتان دور نگه دارید. از پاسخ دادن به ایمیلها و پیامهای کاری در رختخواب نیز بپرهیزید.
7- تماسهای تلفنیتان را محدود کنید
احتمال زیادی وجود دارد که در ابتدای این راه، برای در رفتن از زیر کار سعی کنید از طریق تلفن با خانواده و دوستان خود پرحرفی کنید. اما بعد از مدتی درخواهید یافت که برقراری تماسهای تلفنی با مدت زمان محدود و در ساعات معین به مراتب نتیجه بهتری خواهد داشت. به این ترتیب بهرهوری خود را حفظ خواهید کرد و وقت دیگران را نیز کمتر خواهید گرفت.
8- اتاق کارتان را مرتب نگه دارید
از آنجا که حفظ ظاهر در محل کار خانگی چندان اهمیتی ندارد، اتاق کار شما ممکن است به راحتی تبدیل به یک زبالهدان بزرگ و نامرتب شود. این آشفتگی در نهایت جلوی کار کردن شما را خواهد گرفت. بنابراین پیش از آن که کار به جاهای باریک بکشد، همه چیز را مرتب نگه دارید.
9- اسباب راحتی خود را فراهم کنید
استفاده از میز و صندلی مناسب و راحت، تنظیم نور نمایشگر، و برخورداری از چند فضای کاری مختلف بنا به اقتضای شخص شما میتواند کار کردن را برایتان بسیار آرامش بخش کند.
10- به این شرایط عادت نکنید
شرایط کاری و موقعیت شغلی فعلی شما ممکن است برای این نوع کار کردن مناسب باشد. اما هیچ کس نمیتواند باقی ماندن شرایط به همین منوال را تضمین کند. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید ممکن است روزی دوباره حضور شما در محل کار به یک الزام تبدیل شود.
منبع: دیجیاتو
انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.