سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میوه‌های قاچاق و سوغاتی‌های همراه / جهاد کشاورزی پاسخگوی سلامت مردم باشد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت ممانعت از واردات میوه قاچاق به کشور گفت: دولت باید با سنجش میزان تولید داخل و کمبودهای موجود در این حوزه به صورت رسمی اقدام به واردات محصولات سالم کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا امیری کهنوج با اشاره به برخی اخبار منتشره مبنی بر ورود و عرضه غیرقانونی محصولات کشاورزی به ویژه انواع میوه، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی واردات میوه در فصل برداشت محصول و همچنین آلودگی آن‌ها باشد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که ورود میوه‌های آلوده به کشور به صورت قاچاق تهدیدی جدی بر سلامت مردم است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با تشدید نظارت بر مبادی ورود محصولات کشاورزی به کشور اطمینان کافی در خصوص سلامت مواد غذایی مردم را حاصل کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر این که طبق قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت هر نوع تخلفی در زمینه واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی مربوط است، تصریح کرد: دولت باید با سنجش میزان تولید داخل و کمبودهای موجود در این حوزه به صورت رسمی اجازه واردات از کشورهایی که محصولاتشان تاییدیه سلامت دارند، اقدام کند.

وی با بیان این که عرضه میوه‌های قاچاق به بازار عامل اصلی کاهش انگیزه تولیدکنندگان در تولید محصول با کیفیت ایرانی است، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با هر نوع قاچاقی که تولید ملی را تهدید می‌کند، مقابله کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به آلوده بودن برخی میوه‌های وارداتی قاچاق به برخی حشرات، افزود: واردات قاچاق میوه به کشور نه تنها تولید ملی را نشانه رفته بلکه سلامت جامعه را نیز تهدید می‌کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.