سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اقدامات عارفان ایران تاثیر زیادی در تاریخ اسلام داشته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقدامات عارفان تاثیر زیادی در تاریخ اسلام داشته است واعتقاد اصلی همه مسلمانان مهر و محبت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله احمد احمدی در آیین افتتاحیه نخستین همایش میر سیدعلی همدانی افزود: اصل و اساسی وجود دارد و آن هم این است که بازگشت همه بسوی خداوند است. 

وی ادامه داد:کسانی که اهل علم و تقوا باشند مورد تایید و تشویق دیگران قرار خواهند گرفت و این موضوع ریشه اخلاقی دارد و در این خصوص هم سنگین ترین کتاب را که با موضوع اخلاق نظری است به رشته تحریر در آوردم که در اینده به چاپ خواهد رسید. احمدی با اشاره به اینکه هر چیزی را که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند گفت: این مهم پایه واساس اخلاق است. 

وی به جنایات تروریست های تکفیری اشاره کرد و اظهار داشت: با ادم کشی وسر بریدن نمی توان دینی را عرضه کرد و باید به وهابیت با اعتقادش که مبنی بر آدم کشی و جنایت است لعنت فرستاد . 

وی با بیان اینکه میر سید علی همدانی به شاگردانش اموخت که در همه رشته های مختلف کار کنند ودر امد خود را در راه خواوند هزینه کنند خاطر نشان کرد:زبان فارسی را در مکان های مختلف گسترش دهند. 

احمدی افزود:عارف واقعی کسی است که منیت خود را از بین برده باشد و میر سیدعلی همدانی هم از کسانی بود که در شبه قاره کارهای بسیار ارزشمندی از خود بجا گذاشت. بنیاد میر سیدعلی همدانی در همدان تاسیس می شود.

دبیر همایش بین المللی میر سیدعلی همدانی هم با اشاره به اینکه در این همایش استادان، فرهیختگان وعلما حضور دارند، گفت: بنیاد میر سبدعلی همدانی در همدان تاسیس شود. 

صفی الله صفایی با بیان اینکه رونمایی از کتاب میر همدان که توسط دکتر اذکایی نگاشته شده خبر داد و اظهار داشت: بعد از راه اندازی سایت همایش وارسال پوستر همایش به سراسر کشور داوری مقالات توسط 20 نفر از اعضا هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت و کتاب مجموعه مقالات نیز چاپ و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد:همدان دارای مفاخر واندیشمندان بزرگی است ومیر سید علی همدانی هم چون از هنگام تولدش در همدان بوده و در دوران جوانی به کشور های همسایه سفر کرد تاثیرات زیادی را در کشورهای دیگر از جمله اندونزی,تاجیکستان,مصر وعربستان داشته است. دولت یازدهم پیوند اخلاق وسیاست است.

استاندار همدان هم در این ایین گفت: دولت تدبیر وامید اخلاق وسیاست را در راس امور خود قرار داده است.

محمدناصر نیکبخت با اشاره به اینکه نقطه پیوند دین وسیاست را در اندیشه های فقهی میر سید علی همدانی نیتوان پیدا کرد افزود: کار نیمه تمام وی را امام خمینی (ره) با انقلاب ایران وبنیانگذاری جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت فقیه که ضامن سلامت اخروی و دنیوی است به سامان رساند. 

وی اظهار داشت: جهان امروز گرفتار رفتار خشونت امیز است وبیشتر از همه زمان به اندیشه های عقلانی با اعتدال این عالم ربانی نیازمند است. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه میر سید علی همدانی از مفاخر مشترک جامعه بشری بخصوص ایران بزرگ است خاطر نشان کرد:این عالم بزرگ را سلطان العارفین,علی ثانی,امیر کبیر,انیر جان وساه همدان لقب داده اند . 

وی ادامه داد:امسال سال میرسبد علی همدانی نام گذاری شده است و سال اینده هم به نام سال سید جمال الدین اسد ابادی خواهد بود.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.