سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوارض قرص‌های آنتی‌هیستامین بیش از فواید آن است

مصرف خودسرانه آنتی‌هیستامین‌ها، عوارض‌ این دارو را برای بدن بیشتر می‌کند.

دکتر خسرونیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مصرف خودسرانه آنتی‌هیستامین اظهار داشت: در هنگامی که ماده خارجی یا پروتئین به صورت ناشناخته وارد بدن می‌شود. اعضای بدن نسبت به ورود این ماده خارجی واکنش نشان داده و ماده‌ای به نام هیستامین ترشح می‌کند.

وی بیان کرد: در زمان ترشح هیستامین در بدن باعث به وجود آمدن حساسیت‌های مختلفی از جمله خارش پوست، کهیر، آبریزش بینی و اشک‌چشم و همچنین علایم حساسیتی مانند تب، سرفه و تنگی نفس ایجاد می‌کند.

این متخصص داخلی افزود: برای خنثی کردن هیستامین ترشح شده در بدن باید از قرص‌هایی به نام آنتی هیستامین استفاده کرد و قرص‌های آنتی هیستامین به دو صورت نسل قدیم و جدید است که نسل جدید آن بسیار خوب بوده و مصرف زیاد آن باعث از بین رفتن خاصیت این قرص و در نتیجه خستگی می‌شود.

خسرونیا ادامه داد: مصرف خودسرانه آنتی هیستامین سبب بروز بیماری‌های مختلفی از جمله خشکی‌ دهان، سرگیجه، اضطراب، تپش قلب، گلو درد و اختلال در دید می‌شود و کسانی که مجبور به استفاده از این قرص هستند باید بنا به دستور پزشک و در زمان معین این قرص را مصرف نمایند تا دچار مشکل نشوند.

این متخصص ابراز داشت: افرادی که دچار سرماخوردگی شده و از آبریزش بینی رنج می‌برند تا حد امکان از مصرف قرص‌های آنتی هیستامین پرهیز کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.