سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورمحمدی: 22 میلیارد یورو سرمایه بابک زنجانی یک دروغ بزرگ است

وزیر دادگستری گفت: وکیل بابک زنجانی باید پاسخگو باشد که ‌موکلش پول ها را در کجا هزینه کرده است و جوابگوی سؤالات مطرح شده در دادگاه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام و المسلمین مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در حاشیه‌ هفتمین جلسه گفتگوی راهبردی اسلامی ایرانی پیشرفت در پاسخ به این سؤال که آیا صحت دارد 11هزار پرونده طی یکماه در یکی از استان های کشور مختومه اعلام شده است، اظهار داشت: این امکان وجود دارد چرا که از مدتها پیش رئیس قوه قضائیه دستور بر مختومه اعلام کردن بسیاری از پرونده‌های قدیمی داده بودند زیرا اکثر این پرونده ها کوچک هستند و از مدت‌ها پیش در فرآیند دادرسی قرار گرفتند.

وی در خصوص صحبت های متهم نفتی که عنوان کرده بود 22 میلیارد یورو پول نقد در یکی از حساب‌های خود دارد، گفت: این مطلب دروغ بزرگی است و ‌متأسفیم که چنین افرادی مردم را به سخره گرفته‌اند و چنین ‌مواردی را عنوان می‌کنند و دادگاه را با میدان شعبده بازی و دروغ اشتباه گرفته‌اند.

وزیر دادگستری با اشاره به این که قاضی باید صلاحیت کارشناسان را تشخیص دهد، گفت: در این پرونده از حاذق‌ترین کارشناسان بانک مرکزی استفاده شده است و این که دادگاه آنها را قبول کرده مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: پول مردم را به تاراج می‌برند و ادعا دارند. وکیل این آقا باید جواب دهد که پول در کجا هزینه شده و به سؤال های مطرح شده در دادگاه پاسخگو باشد.

وی در خصوص این که بابک زنجانی گفته بود اموال من را ‌بسوزانید اما به شرکت نفت ندهید، بیان داشت: قباحت و جسارت دارد یک ‌مفسد بزرگ به خودش اجازه می‌دهد چنین حرف‌های بی شرمانه‌ای را به زبان آورد.

وزیر دادگستری در خصوص دستاوردهای سفر هفته گذشته‌اش به روسیه گفت: هدف از این سفر شرکت در فستیوال مبارزه با فساد بود که 170کشوردر این فستیوال حضور داشتند و موضوعاتی از جمله پیشگیری از جرائم در نهاد های عمومی و خصوصی، دولت الکترونیک و ضد فساد مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: در این رابطه دو بار از کشور ما بازرسی شد و ما نیز از چندین کشور بازرسی به عمل آوردیم.

وی گفت: در این فستیوال با کشور های آسیایی و آفریقایی تعهد نامه ای امضاء شد مبنی بر مقابله با کشورهایی که به فکر تاسیس نهادهایی به نام بین ‌المللی برای نفوذ در ‌دیگرکشورها هستند.

وزیر دادگستری گفت: همچنین توافق نامه‌هایی در جهت تبادل مجرمین در حاشیه‌ این سفر امضاء شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در خصوص میزان پرونده‌های زمین خواری گفت: بیشتر این پرونده ها مربوط به زمین‌هایی هستند که سند و شناسنامه ی دقیقی ندارند و یا مالک آنها اقدام به تغییر کاربری کرده است که این موارد جزء زمین خواری به حساب می‌آید و اکثرا در حاشیه شهرها و استان‌های شمالی قرار دارند

وی گفت: در این خصوص خلا قانونی وجود دارد اما بیشتر نیاز به هماهنگی بین دستگاه های اجرایی احساس می‌شود.

*ایمان ،علم وعقل پایه ومدل پیشرفت توسعه اسلامی 

وزیر دادگستری اظهار داشت: ایمان ،علم وعقل پایه و مدل پیشرفت توسعه اسلامی هستند و جوامعی که می خواهند به توسعه برسند باید به این موارد توجه داشته باشند. دنیای امروز ،دنیای هم آوردی نرم است و تمام عوامل و ابزار سخت ونیمه سخت ازبین خواهند رفت و یا در خدمت عوامل نرم پیش خواهند رفت.

وی افزود: دانش ،تحقیق ،شبکه های اطلاعاتی و فرهنگ عامه تعیین کننده سرنوشت جوامع است.
وزیر دادگستری با بیان اینکه دنیای امروز رو به سوی رشد عقلانی دارد گفت : پیش بینی ها از سیر وقایع این است که دنیا رو سوی رشد عقلانی دارد و زمانی که این رشد به کمال رسید زمینه ظهور فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بیان داشت : دنیای آینده در دست کسانی است که حرفی برای گفتن وپیامی برای دیگران داشته باشند ، پیامی که قانع کننده و دارای استدلال قابل قبول ارائه دهد که این فضای یک فضای انسانی را نشان میدهد و در غیر این صورت فضایی فیزیکی و غیر انسانی ایجاد می شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت یک مرکز تحقیقاتی ،علمی و آموزشی است ،گفت: این مرکز یک نیاز مبرم است اما نباید تحقیقات در حد نظریه باقی بمانند و باید وارد میدان شویم .

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود : ما به دنبال یک الگو هستیم که در تعریف الگو سه ضلع وجود دارد که شامل اسلام ،ایران و شهروند ایرانی است که هرکدام تعریف خاصی دارد.

وی بیان داشت : ایمان ،علم وعقل پایه و مدل پیشرفت تمدن اسلامی و رشد وتوسعه اسلامی هستند و اگر جامعه ای می خواهد پیشرفت کند نیاز به این سه اساس دارد.

وزیر دادگستری گفت: ایرانیان که موضوع ومخاطب اصلی این الگو هستند باید به درستی شناخته شوند زیرا ما به دنبال نظریه پردازی برای شهروندان ایرانی هستیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
خوب خودش داره میگه شما چرا تکذیب میکنید!!!!!!!!!