سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

یک هزار و ۵۹۰ زنبوردار در استان قزوین فعالیت می کنند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : با فعالیت یک هزار و ۵۹۰ زنبوردار در استان قزوین امسال ۶۴۳ تن عسل در کندوها تولید شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛منصور حاج سید جوادی افزود: با اجرای طرح آمارگیری از کلنی های زنبور عسل استان قزوین امسال در استان ۶۴۳ هزار و ۳۸۹  کیلوگرم عسل از کندوها استحصال و تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: براساس  سرشماری انجام شده در سال جاری این میزان عسل در۸۷ هزار و ۸۲۲ کندو تولید شده است.

حاج سید جوادی اظهارداشت: از این تعداد کلنی در حال حاضر ۴۷ هزار و ۵۹۵ کندو در شهرستان قزوین، ۱۰ هزار و ۴۸۲ کندو در شهرستان بوئین زهرا، ۱۰ هزار و ۷۸۲ کندو در شهرستان آبیک، چهار هزار و ۵۴ کندو در شهرستان البرز، پنج هزار و ۱۰۰ کندو در شهرستان تاکستان، ۹ هزار و ۸۰۴ کندو در شهرستان آوج قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد زنبورداران استان یک هزار و ۵۹۰ نفر و افراد شاغل در زنبورستانهای استان نیز یک هزار و ۶۵۴ نفر است.

حاج سید جوادی در ادامه به خواص عسل اشاره کرد و افزود: عسل خواص درمانی زیادی دارد که جلوگیری از عفونت معده و روده، خون سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن درد، کمک به رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مزایای آن است.

وی افزود به منظور افزایش کیفیت محصول و نیز میزان تولید زنبورعسل در سالهای گذشته از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی نسبت به توزیع ملکه زنبورعسل اصلاح شده، موم و شکر اقدام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عملیات ثبت و رکوردگیری از کند وهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی از مهمترین برنامه های  سال جاری برای زنبور داران استان عنوان کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.