سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

فولاد مبارکه از 1.9 درصد آب زاینده رود استفاده می کند

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: سهم برداشت فولاد از 1.5 میلیارد مترمکعب آب زاینده رود در پیک مصرف 29 میلیون متر مکعب و در مجموع 1.9 درصد آب زاینده رود است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهرام سبحانی در همايش ملي مصرف بهينه آب در صنعت؛ چالش‌ها و راهكارها، با اشاره به اینکه خشکی زاینده رود غم بزرگی برای اصفهان است، اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال گذشته زاینده رود دچار کم آبی شده و با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان، انگشت اتهام به سمت صنایع رفته که آنها عامل خشکی رودخانه هستند.

وی با بیان اینکه باید سهم صنعت در مصرف آب استان را به طور دقیق ملاحظه کرد، افزود: سهم آب در دنیا در بخش کشاورزی 70 درصد، صنعت 18 درصد و خانگی 12 درصد است که در ایران این سهم 92.5 برای کشاورزی، 6.13 برای شرب و 1.24 برای صنعت برآورد شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: سهم برداشت فولاد از 1.5 میلیارد مترمکعب آب زاینده رود در پیک مصرف 29 میلیون متر مکعب و در مجموع 1.9 درصد آب زاینده رود است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد استان در سال 70، معادل 2.4 میلیون تن و در سال گذشته 5.5 میلیون مترمکعب در سال افزایش یافته است، گفت: در سال 70 مصرف آب فولاد مبارکه 40 میلیون متر مکعب و مصرف ویژه آب 16.7 متر مکعب برتن بوده که اکنون به 5.6 مترمکعب بر تن رسیده است.

سبحانی با تاکید براینکه افکار عمومی باید با این موضوع آشنا شوند، گفت: مدیران و مردم باید با توجه به این مسائل برنامه ریزی کنند که در چه بخش هایی صرفه جویی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه برای مصرف بهینه آب از جمله ایجاد تصفیه خانه، اظهار داشت: در این راستا فولاد مبارکه قراردادهایی با شهرهای همجوار خود همچون مبارکه، زرین شهر و طالخونچه برای جمع آوری و تصفیه پساب های شهری با سرمایه گذاری 1.645 میلیارد ریال برای تامین یک سوم آب مورد نیاز خود منعقد کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه هنوز برای مصرف بهینه آب در صنعت جای کار بسیار است، گفت: کشور ما در حال وارد شدن به دوره کم آبی است اما به صرف بحران نمی توان گفت که کشاورزی یا صنعت نداشته باشیم بلکه باید مصرف را بطور درست، مدیریت کنیم.

انتهای پیام/گ
 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.