سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بن رودز: بن‌بست روند صلح فلسطین و ادامه شهرک‌سازی به نفع اسرائیل نیست

مشاور ارشد اوباما اعلام کرد هر شخصی که رئیس‌جمهور آینده آمریکا شود، نگران شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و بن‌بست روند صلح فلسطین خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بن رودز، مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در گفتگو با هاآرتص اعلام کرد: «اسرائیل با فشار فزاینده ای به دلیل شهرک‌سازی و بن بست روند صلح مواجه خواهد شد.»

رودز در گفتگو با این روزنامه صهیونیستی گفت:« زمانیکه اوباما روی کار آمد، فقدان راه حل دو کشور (برای بحران فلسطین و اسرائیل) وجود داشت و زمانیکه وی این مسند را ترک کند، متاسفانه این فقدان همچنان وجود دارد.»

 او افزود: هر شخصی که رئیس جمهور بعدی آمریکا شود، نگرانی بین المللی قابل توجهی به سبب نبود راه حل دو کشور (مستقل) و گسترش شهرک سازی خواهد داشت.»

رودز در توصیف احساس اوباما درباره این موضوع ادعا کرد:« بله رئیس‌جمهور آمریکا ناامید شده است. چرا که او معتقد بود موفقیت و امنیت بلندمدت اسرائیل به راه حل دو کشور مستقل بستگی دارد. او از این ناراحت نیست که برخی موفقیت های مورد نظرش را بدست نیاورده، بلکه علت ناامیدی او چالش هایی فزاینده آینده پیش‌روی فلسطین و اسرائیل است.»

تلاش های اوباما برای حصول پیشرفتی در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل به یکی از مسائل مورد اصطکاک بین دولت آمریکا و نتانیاهو تبدیل شد.


به نظر می رسد در ماههای اخیر،‌ نتانیاهو روزها را تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شمرد؛ زیرا با رفتن جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، و اوباما، از فشار بر رژیم صهیونیستی برای ادامه روند صلح فلسطین کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.