سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام آل‌هاشم:

تغییر ذائقه فرهنگی از راهبردهای دشمن در بحث نفوذ است

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش گفت: تغییر ذائقه فرهنگی از راهبردهای دشمن در بحث نفوذ است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدعلی آل‌هاشم  در اولین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از سالم‌ترین مکان‌های کشور است، اظهار کرد: به واسطه مسئله امر به معروف و نهی ازمنکر، امروز شهرک‌های مسکونی ارتش، سالم‌ترین شهرک‌ها در بین جامعه ما هستند.
 
رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: به برکت فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواهران شاغل در ارتش از نظر رعایت حجاب، قابل مقایسه با جامعه نیستند و همسران نیروهای مسلح و فرزندان‌شان از باحجاب‌ترین افراد هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر، با فعالیت‌های فرهنگی در ارتش امسال پنجمین دوره جشنواره حدیث را در ارتش برگزار کردیم که کارکنان ارتش موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به‌دست آوردند.
 
آل‌هاشم به‌وجود جوانان مؤمن در ارتش اشاره کرد و بیان داشت: امسال در ایام 13 رجب و اعتکاف، بیش از 12 هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده‌های‌شان معتکف شدند.
 
رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: به برکت عمل کردن به قرآن شاهدیم روزهای دوشنبه در سطح دانشگاه‌های ارتش، فضای معنوی حاکم است.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ قرآن را در دل نفوذ دهیم، قطعاً در تمامی زمینه‌ها نمونه خواهیم بود، یادآور شد: حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، نهایت 4 هزار نیرو داشت، اما چون قرآن در دل‌های‌شان نفوذ کرده بود، پیروز شدند.
 
آل‌هاشم با تأکید بر اینکه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید دقت لازم انجام شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید از خانواده‌های‌مان شروع کنیم و هنگام امر به معروف و نهی از منکر در کنار مردم و نه در مقابل آنان باشیم.
 
وی ادامه داد: همچنین باید با اخلاق حسنه و رفتار نیکو امر به معروف را انجام دهیم تا نتیجه عکس نگیریم.
 
رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه تذکر لسانی نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و مقام معظم رهبری به‌طور مرتب در ارتباط با تذکر لسانی، توصیه می‌کنند.
 
وی با اشاره به مسئله برجام، اظهار کرد: تلاش استکبار این است که در سایه به‌دست آمده از تلاش مجاهدان عرصه هسته‌ای، بهره‌برداری سیاسی کرده و از این پروژه در جهت تضعیف نظام استفاده کند.
 
آل‌هاشم ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد زیرساخت برای نفوذ در کشور به بهانه فضای پس از برجام است.
 
رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه دشمن 37 سال به دنبال نفوذ در کشور است، بیان کرد: پس از انقلاب و در زمان تسخیر لانه جاسوسی، دشمن به دنبال نفوذ در کشور بود و از عمیق‌ترین لایه نفوذ که لایه فرهنگی است، در این زمینه استفاده کرد تا باورهای اسلامی و انقلابی مردم را تغییر دهد و مردم را نسبت به دین بدبین کند.
 
وی تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی را یکی از راهبردهای دشمن در بحث نفوذ اجتماعی عنوان کرد و افزود: در مسئله نفوذ دشمن تلاش می‌کند تا در دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نفوذ کند و در نفوذ سیاسی دشمن به دنبال اختلاف انداختن میان دولت و ملت و فاصله گرفتن مردم از ارزش‌های انقلابی است.
 
آل‌هاشم تأکید کرد: توطئه دشمن باید برای مردم آشکار و روحیه انقلابی بین آحاد جامعه تحکیم شود.
 
رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری سابقه سیاه آمریکا در ایران باید به مردم تبیین شود.
 
وی به وحدت مسلمانان جهان برای دفع شر استکبار اشاره کرد و یادآور شد:‌ اگر در قضیه منا، تمام مسلمان جهان که حاجیان خود را از دست داده بودند، در مقابل عربستان ایستاده بودند، ما به اهداف خود می‌رسیدیم،‌ اما چون آنان از عربستان رشوه گرفته بودند، هیچ اعتراضی نکردند و تنها ایران با سخنرانی با صلابت مقام معظم رهبری، عربستان را وادار به عقب‌نشینی کرد.
 
آل‌هاشم اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از راهکارهای مهم برای جلوگیری از شر دشمنان خواند و تصریح کرد: برخی گمان می‌کردند برجام که به تصویب برسد، از فردایش اقتصاد کشور درست می‌شود، درحالی که ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری پیش رویم.
 
رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اینکه اقتصاد باید در دست مردم و نه در دست دولت باشد، خاطرنشان کرد: بانک‌های کشور باید به کمک اقتصاد آمده و کسانی که توان سرمایه‌گذاری دارند، نیز به میدان بیایند و همچنین فرهنگ مصرف، اصلاح و وابستگی کشور به نفت قطع شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.