سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

افتتاح مرکز درمان مواد مخدر در آبادان

مرکز درمان مواد مخدر در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان گفت: این مرکز دارای مجوز رسمی از دانشکده علوم پزشکی آبادان است که با مسئولیت فنی خانم دکتر قربانی متخصص روانپزشکی خدمات درمانی و مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

هنگامه پروین بابیان اینکه این مرکز نخستین مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در بخش دولتی و در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان است افزود: در کنار درمان‌های عادی و بر حسب نیاز مشاوره‌های فردی، خانوادگی و درمانی و غیره به افراد معتاد ارائه می‌شود.

وی گفت:در این مرکز درمان اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی، درمان نگهدارنده اعتیاد با متادون نگهدارنده اعتیاد با بوپرونورفین اعتیاد به مواد محرک صنعتی اعتیاد به الکل و سیگار، پیشگیری از بازگشت اعتیاد و مشاوره انگیزشی، درمان اختلالات روانی همراه همچون اضطراب، افسردگی و اختلالات شخصیتی، مشاوره و روان درمانی فردی و گروهی، مشاوره و آموزش خانواده و انجام تست تشخیص اعتیاد به مواد مخدر سنتی و مواد مخدر صنعتی انجام می‌شود.

مدیر بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تصریح کرد:درمان برای زنان، کودکان و نوجوانان زیر 18 سال با دفترچه بیمه و دریافت تنها 5 درصد از هزینه درمان انجام می‌شود.

هنگامه پروین با اشاره به اینکه این مرکز به طور روزانه و به جز روزهای پنجشنبه و جمعه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی به معتادان است افزود: پذیرش بیماران دارای دفترچه بیمه که موجب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود به طور قطع میزان استقبال افراد معتاد برای دریافت خدمات از این مرکز را افزایش خواهد داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.