سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

۷۰ هزار دختر آماده ازدواج در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار دختر آماده ازدواج دراستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از این تعداد ۶۶۰ دختر نیازمند در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛صفری گفت: برای تامین جهیزیه هر زوج به سه میلیون تومان اعتبار نیازمندیم که در این راه خیرین متعددی مشارکت می کنند که جای قدردانی دارد.

وی به افزایش میزان پرداخت زکات در استان اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ مردم استان ۱۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند و این میزان در پایان سال ۹۳ به ۱۱ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه کشاورزی برخی تصمیمات اشتباه موجب شد که امسال با کاهش یک میلیارد تومانی پرداخت زکات مواجه شویم به طوری که پرداخت زکات از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سال قبل، به ۴ میلیارد و ۶۳۳ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

وی یادآورشد: در طول ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده که ۸۲ درصد آن در کارهای عمرانی و ۱۸ درصد برای کمک به نیازمندان هزینه شده است.

صفری تصریح کرد: در برنامه ریزی امسال مقرر شده تا ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده برای رسیدگی به امور نیازمندان هزینه شود تا شاهد کاهش فقر در جامعه باشیم.

وی گفت: جمع‌آوری زکات فطره به هیئت امنای مساجد واگذار شده تا با این کار با کمک خیرین از محل رکات بتوان به امور نیازمندان همان مناطق رسیدگی کرد.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: ازدواج ، کمیته ، دختر ، جهیزیه ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.