سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگداشت «هوشنگ کاظمی» پیشکسوت گرافیک ایران برگزار می‌شود

بزرگداشت «استاد هوشنگ کاظمی» اولین دانش آموخته گرافیک نوین دوشنبه 18آبان ساعت 16 با حضور پیشکسوتان و دانشجویان هنر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ سخنرانی محسن وزیری مقدم، قباد شیوا، محمدرضا اصلانی و آرش تنهایی از اساتید و پیشکسوتان هنر نقاشی و گرافیک و نمایش فیلم زندگینامه استادکاظمی بخش‌هایی از این برنامه است.

نمایشگاهی از آثار و عکس‌های استاد کاظمی به همراه پوسترهایی از طراحان برجسته (قبادشیوا، ابراهیم حقیقی وکیانوش غریب پور) با موضوع این چهره نامی هنر گرافیک کشور 15 تا 20 آبان ساعت 12 تا 18 در گالری شماره یک ارسباران برای بازدید عموم برپاست. 

هوشنگ کاظمی متولد سال 1302 در شهر تهران و از نخستین دانش‌آموختگان رشته طراحی و گرافیک بود. وی تحصیلات متوسطه را در سال 1320 به اتمام رساند و لیسانس خود را در رشته ادبیات خارجی و فوق لیسانس را در رشته خط و گرافیک از مدرسه عالی هنرهای تزیینی پاریس دریافت کرد.

فعالیت در بخش تبلیغات شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند، تاسیس دانشکده هنرهای تزیینی تهران (دانشگاه هنر) برپایی دومین نمایشگاه دو سالانه تهران در کاخ گلستان سال 1338، مسئولیت دانشکده هنرهای تزیینی، تزیین هتل برکه (خیابان فرصت تهران)، برپایی نمایشگاه‌های متعدد برای جلب سیاحان داخل و خارج کشور، دریافت جوایز بین‌المللی در تبلیغات جهانگردی طی سال‌های 49 -1342، طراح هنری کنفرانس‌های بین‌المللی طی سال‌های 46-1342، سفرهای فرهنگی و مطالعاتی برای پژوهش وضعیت مدارس هنرهای تجسمی به کشورهای (کانادا، ژاپن ،هند، استرالیا و...) بخش‌هایی از فعالیت این گرافیست است. وی مهرماه امسال در کشور استرالیا دار فانی را وداع گفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، با لاتر از پل سیدخندان، خ جلفا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.