سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

منصوب شدن اعضای هیات منصفه مطبوعات لرستان

در مراسمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کل دادگستری لرستان ، اعضای جدید هیات منصفه ی مطبوعات استان معرفی و منصوب شدند .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای مطبوعات در کشور و استان گفت : مطبوعات رسالت های سنگین را بر عهده دارند که بالا بردن سطح معلومات و آگاهی های مردم در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، دینی و ... یکی از این رسالت هاست .

حجت‎الاسلام حنان افزود : گام برداشتن در راستای اهداف تبیین شده ی نظام و حرکت قانونی در مسیر رشد ، توسعه و پیشرفت یکی دیگر از رسالت های مطبوعات است که باید تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب ، تفرقه افکنی و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در برابر یکدیگر را نیز بدان اضافه کرد و گفت مطبوعات در واقع حاکم کننده ی روح وحدت در جامعه هستند .

وی ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را یکی دیگر از رسالت های مطبوعات خواند و گفت : گسترش فضائل اخلاقی در جامعه و حفظ و تحکیم سیاست های نظام از دیگر رسالت های مطبوعات است .

حنان در ادامه به برخی از محدودیت ها و حقوق مطبوعات اشاره کرد و گفت : عدم اخلال در مبانی ، احکام و حقوق عمومی و خصوصی مندرج در قانون اساسی یکی از محدودی های مطبوعات است و اگر این موارد توسط مطبوعات رعایت شود باید اصل آزادی بیان و قلم را برای آنان به طور کامل رعایت کرد .

وی مطبوعات را پل ارتباطی مردم و مسئولین دانست و افزود : انتقاد سازنده و بدور از توهین و ارائه ی پیشنهادات سازنده در حوزه های مختلف از دیگر حقوق برجسته ی مطبوعات هستند که باید مورد توجه قرار گیرند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ضمن تاکید بر رعایت دقیق قانون مطبوعات توسط دست اندرکاران این حوزه گفت : یکی از دلایل تشکیل هیات منصفه ی مطبوعات ، زمینه سازی برای رعایت دقیق قانون و برخورد با متخلفین مطبوعاتی است که در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری لرستان هماهنگی و همکاری خوبی با یکدیگر دارند .

در پایان این مراسم کاردان ، نظری‎نسب، حجت‎الاسلام مبلغی، سیدنجم‎الدین طاهری، روح انگیز جهان افروز، علی فتح‎الهی، امیدی‎پور، دریکوند، کاظمی، حسین ایزدی، دکتر شاهرخی، حمید میرزاوند، امیرعلی حیدر‎امیری به عنوان اعضای هیأت منصفه مطبوعات لرستان برای مدت ٢ سال انتخاب شدند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.