سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

صلح و سازش هدف اصلی شورای حل و اختلاف

هدف اصلی شورای حل و اختلاف باید صلح و سازش باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  رئیس مرکز شورای حل و اختلاف کشور در سفر یک روزه به شهرستان نکا در نشست با خبرنگاران، با اشاره به نحوه جذب نیرو در مرکز شورای حل و اختلاف گفت: شورای حل و اختلاف همچون گذشته جنبه ریش سفیدی و مسئله صلح و سازش مطرح است که در این راستا انتظار داریم جامعه ما بیشتر به سمت صلح و سازش بروند.

حجت الاسلام احمدی میانجی افزود: پارسال 3 میلیون و ۴۵۰ هزار پرونده به مرکز شورای حل و اختلاف وارد شده است که از این تعداد تمامی پرونده ها رسیدگی و پرونده مانده ای وجود ندارد.

رئیس مرکز شورای حل و اختلاف کشور با بیان اینکه ۳۵ درصد از پرونده ها با صلح و سازش مختومه می شوند، یادآور شد: در حال حاضر ۳۵ درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه می شود و انتظار ما این است که این صلح و سازش در آینده به ۴۰ الی ۵۰ درصد برسد.

حجت الاسلام احمدی میانجی، ارزیابی از عملکرد دادگستری نکا را ارزیابی مثبت و خوبی برشمرد و افزود: طبیعتا افرادی که به دادگستری مراجعه می کنند همه خودشان را حق می دانند و موقعی هم که دادگستری حکم می دهد طبعا یک نفر را محکوم و فرد دیگر را حاکم می کند.

به گفته وی؛ ۵۰ درصد مراجعه کنندگان از دادگستری به علت اینکه محکوم می شوند اظهار نارضایتی می کنند، پس طبیعی است با وجود عدل اجرا شده این میزان ناراضی در جامعه حضور داشته باشند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، صلح ، سازش ، هدف ، شورای ، اختلاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.