سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

صدور بیش از100 هزار کارت الکترونیکی برای مرزنشینان کردستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ازصدور 198 هزار کارت برای مرزنشینان کردستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛علیرضا آشناگر گفت: وسعت مرزهای کشور 8 هزار کیلومتر است که از این میزان 227 کیلومتر مرز حساس با کشور عراق در کردستان است.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته برای انسداد مرزها، افزود: خلاهای مرزی وجود دارند که باید در راستای رفع آنها تلاش جدی کینم.

آشناگر،تجهیز مرزهای کردستان به تجهیزات هوشمند را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این مهم نیازمند افزایش اعتبارات مرزی است که وزارت کشور و استانداری در این خصوص نهایت تلاش را می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با یادآوری صدور کارت‌های الکترونیکی برای مرزنشینان، افزود: در حال حاضر 198 هزار کارت برای مرزنشینان کردستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهمیه ارزی مرزنشینان 80 دلار و سهمیه ارزی مناطق محروم 80 دلار است، اضافه کرد: 50 میلیارد ریال تخفیف برای صاحبان این کارت‌ها در نظر گرفته شده است.

آشناگر، به صدور دفترچه‌های مرزی برای مرزنشینان کردستانی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر برای 11 هزار نفر از مرزنشینان این کارت‌ها صادر شده که تعلق خاطر برای آنها را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به طوری جدی برنامه‌های توسعه‌ای را پیگیری کنیم، گفت: معابر کولبری از جمله طرح‌هایی است که در مرزها اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی کردستان با اشاره به طرح ساماندهی معابر کولبری در کردستان افزود: در حال حاضر برای ساماندهی این طرح با حمایت ستاد فرماندهی قرارگاه شهید شهرام فر طرح موقتی برای ساماندهی معابر کولبر پیشنهاد کردیم.

آشناگر، طرح مناطق آزاد تجاری در شهرستان های مریوان و بانه را از دیگر طرح‌های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای توسعه و توازن منطقه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه افزایش سرانه درامد مرزنشینان می‌تواند باعث افزایش امنیت در مرزها شود،گفت: با اجرای مناطق آزاد تجاری هم قاچاق در معابر کاهش پیدا می کند و هم کمتر نیاز به استقرار مرزبان پیدا کنیم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.