سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

ایجاد ظرفیت اشتغال برای زندانیان

یکی از راهکارهای مهم بازگشت به اجتماع برای زندانیان ایجاد ظرفیت اشتغال برای آن ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس سازمان زندان‌های کشور در حاشیه افتتاح کارگاه قالیبافی بند نسوان زندان قائم‌شهر با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم بازگشت به اجتماع برای زندانیان را ایجاد ظرفیت اشتغال برای آن ها است، گفت: قصد داریم در این سفر با بازدید از مجموعه دادگستری و سازمان‌های تابعه علاوه بر ارتقای وضعیت دادگستری برای حل مشکلات مردم مازندران تلاش کنیم.

اصغر جهانگیر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، افزود: یکی از راهکارهای مهم این امر، استفاده از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری برای تعلیق و تعویق اجرای مجازات است.

به گفته رئیس سازمان زندان‌های کشور با استفاده درست از ظرفیت‌ها و قوانینی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است زندان مرکزی برای نگهداری ناامن کنندگان امنیت جامعه و مزاحمان نوامیس مردم خواهد بود و در این ظرفیت‌ها بدهکاران مالی و دیه از محیط زندان خارج می‌شوند.

جهانگیر ، تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار را کمک خوبی برای کم کردن زندانیان دانست وافزود: مازندران با دارا بودن ۱۸ درصد تحت قراری، هفت درصد از میانگین ۲۵ درصدی کشور پایین‌ تر بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها پیش‌ قدم است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.