سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شیب تند نرخ بیکاری در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در کشور از ابتدای امسال درحال افزایش بوده ولی درخراسان رضوی شیب تندتری را دارد که بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در سومین همایش فرماندهان رده‌های مقاومت بسیج استانی سازمان‌ها، بانک‌ها و ادارات کل تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد افزود: نرخ بیکاری در بهار 94، 5درصد در استان خراسان رضوی افزایش داشته، افزایش نرخ بیکاری اگرچه در سایر استان‌های کشور نیز اتفاق افتاده ولی در این استان به دلیل تعطیلی بیش از 90 درصد کارگاه‌های بخش خصوصی و کارگاه‌های کوچک تولیدی که قبلا از حیث کارآوری فعال بودند ولی متاسفانه از سال گذشته تاکنون به دلیل تورم نتوانسته‌اند ادامه بدهند موجب بیکاری بیشتر جوانان شده‌اند.

احمدی به برخی از نابرابری‌ها در استان اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری تولید استانی و شهرستانی و نیز طراز توزیع سرمایه در استان یک طراز همگن و مناسبی نیست که این عامل بسیاری از معضلات اقتصادی در خراسان رضوی است.

وی کاهش میزان ساخت و ساز و نیز شرایطی که بانک‌ها ایجاد کردند و بخش خصوصی را تنها گذاشتندرا از جمله عوامل افزایش نرخ بیکاری عنوان کرد و افزود: حضور بخش خصوصی یکی از ظرفیت‌های خوب برای سرماه‌های اصلی استان محسوب می‌شود که به دلیل عملکرد غلط برخی از صاحبان سرمایه و مدیران بی‌کفایت استان از بین رفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش نسبی رفاه کشور که مورد تاکیدات رهبری است باید به آموزه‌های دینی بازگردیم و از رفتارهایی همچون اسراف و تجمل‌گرایی اجتناب کنیم و درمقابل سرمایه و منابع کشور را در مسیری که سبب حرکت اقتصاد کشور شود، قرار گیریم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.