سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

پلی که فقط افتخار مسئولان است!

مشکلات مردم این منطقه با گذشت حدود 5 سال از افتتاح پل شهدای جوادیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _شیما حیدری :

" کیفیت زندگی در جنوب شهر به ویژه مناطق 11 و 16 افزایش پیدا می کند." این جمله بخشی از سخنرانی محمد باقر قالیباف شهردار تهران، در افتتاحیه بزرگترین پل جوادیه بود.

طبق گفته مسئولان شهرداری تهران بر حسب ضرورت و نیاز در منطقه جوادیه مطالعات احداث این پل از سال 86 آغاز و افتتاح آن در 22 آبان 89 انجام شد.

شهروندان منطقه جوادیه با آغاز ساخت پل بزرگ جوادیه متحمل مشکلات بسیاری شدند و این معضلات با گذشت حدود 5 سال از افتتاح این پل همچنان گریبان گیر آن ها است.

تاکید مسئولان شهرداری تهران از بدو افتتاح بزرگترین پل جوادیه که بعدها پل شهدا جوادیه نام گرفت، زیبایی و منحصر به فرد بودن آن در سطح خاورمیانه بود. اما آیا این خصوصیات به تنهایی کافی است تا سازه ای با هزینه 40 میلیارد تومان، آن هم بدون در نظر گرفتن مطالبات شهروندان منطقه، احداث می شود؟! البته این سوال و سوال های بسیار دیگری همچنان بی پاسخ مانده اند.

مصطفی 50 ساله از کسبه ورشکسته این منطقه است، که پل شهدا منطقه جوادیه را افتخار مسئولان شهرداری عنوان می کند و بود و نبود این پل را امتیازی برای مردم این منطقه نمی داند.

* دور دور شهروندان منطقه جوادیه

افزایش مسیر تردد منطقه جوادیه، آرامش شهروندان آن جا را مختل، مغازه ها را تعطیل و در نهایت مشکلات اقتصادی بی شماری را برای شهروندان  این منطقه به وجود آورده است.
مغازه داری 55 ساله از منطقه جوادیه با عنوان جزیره یاد می کند و بسته شدن مسیر ها و رکود اقتصادی منطقه را ارمغان این پل می داند.


* آغاز مشکلی دوباره با نام زیرگذر!

پس از گذشت چندین سال از افتتاح پل شهدا جوادیه و با توجه به اعتراضات شهروندان، شهرداری منطقه 16 در سال 92 تصمیم می گیرد با احداث زیرگذری مشکلات شهروندان این منطقه را به حداقل برساند.این زیر گذر باید ظرف مدت 6 ماه افتتاح می شد. اما...

افتتاح این زیرگذر بارها به تعویق افتاد و طبق آخرین گفته مسئولان شهرداری تهران باید اول مهر امسال افتتاح می شد، ولی با گذشت مهر سال 94، حالا خبر از افتتاح این زیر گذر در پایان فصل پاییز سال جاری می دهند!

سارا، 30 ساله خانه دار، در حال گذر از ویرانه های مملو از خاک، در نزدیکی زیر گذر است، می گوید: پس از افتتاح این پل تردد ما از بزرگراه نواب انجام می شود و مجبوریم برای وارد شدن به منطقه از زیر پل و ویرانه های حاصل از ساخت زیرگذر عبور کنیم و به دلیل دید کمی که این قسمت برای ماشین ها دارد تردد بسیار سخت و خطرناک است.

* صدایی که تا مغز استخوان فرو می رود!

رعب و وحشت از تاریکی شب که حاصل تعطیلی مغازه ها است، از دیگر معضلات حضور این پل به شمار می رود که تردد را برای شهروندان این منطقه به خصوص زنان و کودکان با مشکل مواجه کرده است.

نیما، 30ساله کاسب منطقه جوادیه، می گوید: شب ها کسی جرات نمی کند از این قسمت عبور کند. تاریکی شب محل را مکان مناسبی برای استقرار معتادین کرده است.

مشکلات شهروندان این منطقه تمامی ندارد. نبودن تاکسی و اتوبوس، تردد در شب را غیر ممکن کرده است.

از میان جمعیت صدای شکسته ای می گوید: حاصل عمر 50 ساله ام به باد رفت. پیرمردی حدودا 60 ساله پیش می آید و از افت 70 تا 80 درصدی کاسبی در منطقه جوادیه و تعطیلی 2 بانک منطقه به دلیل عدم گردش مالی آن ها گلایه می کند.

صداهای معترض در هم می پیچند، ولی صدایی که از فوت چندین نفر بر اثر دیر رسیدن اورژانس خبر می دهد نیازی به شنیدن گوش ها ندارد، تا مغز استخوان آدمی فرد می رود.

*** آقای شهردار کدام مطالبات ؟!

مسئولان شهرداری تهران زمان افتتاح پل بزرگ جوادیه در خصوص پیشرفت های این منطقه صحبت های بسیاری مطرح کردند، ولی امروز آن صحبت ها همچنان در حد قول و قرارها باقی مانده اند.
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح این پل می گوید: پل جوادیه نمادی از خلاقیت، تجربه ورزی، تخصص گرایی، قانون مداری و روحیه جهادی است و در هر ابعاد که نگاه می کنیم این پل نمودی از نگاه واقع بینانه به مطالبات شهروندان به ویژه در جنوب شهر است و اینجا این سوال پیش می آید؛ آقای شهردار، از کدام مطالبات صحبت کرده اید؟!

*پلی که فقط افتخار مسئولان است!

زنان و کودکان منطقه جوادیه از تردد سخت به بیمارستان و دسترسی های طولانی به سطح شهر گلایه دارند و مردان این منطقه از تعطیلی مغازه های پر رونقشان شکایت می کنند، اما شهرداری تهران به احداث این پل کابلی 3 پایه با عنوان یکی از نوین ترین و مستحکم  ترین پل های جهان افتخار می کند. شاید بتوان گفت این پل، فقط افتخاری برای مسئولان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۴ دی ۱۳۹۴
با سلام
الان وسط دی ماه 94 و این زیر گذر افتتاح نشده است،

بدید چینی ها بسازند ، تموم شه،یه قرن گذشت

و همچنین پل عابر پیاده ای داخل خود ایستگاه راه آهن بالای ریل ها هست
این پل کهنه و با ارتفاع کم جلوگیری از قطار ها ی دو طبقه و 2016 راه آهن رو نمی گیره?!
ولی پل قدیمی جوادیه جلوی این قطار های 2016 و ضد البته دو طبقه رو می گرفته!
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
این پل بسیار نا کار آمده.
و باز نشون میده کارها بدون فکر انجام میشه
و همیشه از اینکه بالا شهر پایین شهر نداریم حرف زده میشه!
به غیر از این زیر گذر که مدام به تاخیر می افته
عدم روشنایی مترو جوادیه .
عدم وجود کتابخانه
عدم وجود بیمارستان
پارک و ....
حالا کجا بالا شهر این شکلی?!
حتی پروژه نینوا هم قرار بود جای انبار نفت بسازند
و هیچی نشده هنوز!
پلی جدید جوادیه رو میتونیم . بدترین پل تاریخ بشر نام برد ازش
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
این پل بسیار نا کار آمده.
و باز نشون میده کارها بدون فکر انجام میشه
و همیشه از اینکه بالا شهر پایین شهر نداریم حرف زده میشه!
به غیر از این زیر گذر که مدام به تاخیر می افته
عدم روشنایی مترو جوادیه .
عدم وجود کتابخانه
عدم وجود بیمارستان
پارک و ....
حالا کجا بالا شهر این شکلی?!
حتی پروژه نینوا هم قرار بود جای انبار نفت بسازند
و هیچی نشده هنوز!
پلی جدید جوادیه رو میتونیم . بدترین پل تاریخ بشر نام برد ازش
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
اخه این پل به منطقه بها داده معتادان کنار خیابان را جمع اوری می کردید و سرو سامان می دادید و امنیت ان جا بالا می رفت بهتر نبود؟
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
با سلام
احتراماً بدینوسیله به نمایندگی از کلیه ساکنین جوادیه از خبرنگار باشگاه خبرنگاران به خاطر انعکاس این گزارش که درد دل حدود 55000 ساکن این منطقه می باشد تشکر و قدردانی ویژه می نمایم .