سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید بر نقش بی طرفی دانشگاهها درانتخابات

معاون سیاسی و امنیتی استاندارآذربایجان شرقی اعلام کرد : دانشگاهها بدون حمایت از گروه یا جناح خاصی نقش اساسی خود را که همان افزایش مشارکت مردم در پای صندوقهای رای است ایفا می کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شبستری در جلسه کمیسیون دانشجویی استان با بیان اینکه انتخابات اسفند ماه امسال وحدت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان می دهد ، افزود:: وحدت و اقتدار امکان پذیر نیست مگر اینکه گروه های دانشگاهی با سلیقه های مختلف به وحدت برسند و در یک راستا حرکت کنند .

وی با اشاره به حضور نامزدهای انتخابات در دانشگاه ها و استفاده از فضای دانشگاه برای بیان نقطه نظرات و جلب آرای این قشر فرهیخته ،افزود :: دانشگاه ها باید با رعایت بی طرفی این گونه محافل را برگزار کنند تا هیچ گونه شائبه طرفداری از جناح یا شخص خاص ایجاد نشود .

معاون استاندار بر رعایت قانون انتخابات و پرهیز از رفتارهای هیجانی افراطی در محیط دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: درعین حال باید شور و نشاط انتخابات در مراکز علمی و دانشگاهی ایجاد شود .

شبستری با بیان اینکه برخی احزاب سیاسی قصد تبدیل کردن دانشگاه ها به فضای تبلیغاتی به نفع نامزدهای خود را خواهند داشت، گفت: سیاست های روسای دانشگاه ها باید بر ایجاد فضای تعادلی و تعاملی تدوین شود .

معاون استاندار با بیان اینکه متشنج شدن فضای دانشگاه ها تنها به نفع مخالفان نظام است افزود : دانشگاه ها خانه احزاب و گروه های سیاسی نیست و باید خطوط و اصول نظام در سخنرانی ها رعایت شود.

شبستری گفت: دانشگاه ها نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ عزت و اقتدار نظام دارند .

دور دهم انتخابات مجس شورای اسلامی و دور ششم انتخابات مجلس خبرگان به صورت همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می شود .
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.