سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

آغاز فصل چهارم کاوش در تپه چلو خراسان شمالی

معاون میراث فرهنگی استان گفت: چهارمین فصل کاوش در تپه باستانی چلو در حوزه رود کالشور شهرستان جاجرم با موافقت پژوهشگاه و تحت حمایت پژوهشکده باستان شناسی از 21 مهرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اکبر وحدتی گفت:چهارمین فصل کاوش درتپه چلو، در بخش غربی تپه و در محدوده گورستان عصر مفرغ تمرکز یافته و هدف اصلی آن بررسی روابط و اشتراکات فرهنگی ایران و آسیای میانه در اواخر هزاره سوم و اوایل هزاره دوم پیش از میلاد است.

وی گفت: محدوده های کاوش شده در این بخش تاکنون منجربه شناسایی فضاهای مربوط به ذخیره و فرآوری محصولات کشاورزی یا دامی مربوط به اواخر دوره مس-سنگی یا مفرغ قدیم و تعدادی از گورهای مربوط به دوره مفرغ میانی و جدید شده است.

وی افزود: تپه چلو نخستین بار در سال90 بدنبال عقد تفاهم نامه پژوهشی بین پژوهشگاه سازمان و موسسه مطالعات تمدن های اژه و خاور میانه وابسته به شورای تحقیقات ملی ایتالیاکاوش شد.

وحدتی با اشاره به 3فصل کاوش در این تپه خاطرنشان کرد: این کاوش ها با هدف شناسایی توالی منطقه ای از دوره مس و سنگ تا پایان دوره مفرغ و نیز بررسی روابط فرهنگی ایران و آسیای میانه در اواخر هزاره سوم و اوایل هزاره دوم پیش از میلاد تا کنون ادامه داشته است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بجنورد ، آغاز ، کاوش ، چلو ، جاجرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.