سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل قیمت کاغذ باعث کاهش بهای کتاب می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کنترل قیمت کاغذ بر روی کاهش بهای کتاب تاثیر دارد از این رو باید به این موضوع توجه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسین نوش آبادی  با بیان اینکه کاهش قیمت کتاب می تواند این محصول فرهنگی را در سبد خانوار قرار دهد، افزود: افزایش تعرفه واردات کاغذ روی قیمت تمام شده کتاب و نشریات تاثیر می گذارد و باعث گران شدن این محصولات فرهنگی می شود.
وی با بیان اینکه تعرفه واردات کاغذ قابل کنترل است، از دست اندرکاران حوزه فرهنگ خواست نسبت به این موضوع حساس شده و از افزایش تعرفه کاغذ جلوگیری کنند.
نوش آبادی با بیان اینکه ثابت نگه داشتن و یا کاهش تعرفه واردات کاغذ، به توسعه نشر کمک فراوانی می کند، ادامه داد: وابستگی اصلی کتاب و نشریات ،کاغذ است و به جای افزایش تعرفه واردات کاغذ باید صنایع مربوط به صنعت چوب و کاغذ نوسازی شوند.
معاون حقوقی، پارلمانی و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات صنایع چوب و کاغذ فرسوده است و ضروریست با ایجاد تسهیلات بلندمدت این صنعت را تقویت کرده و کیفیت کاغذ را افزایش داد.
نوش آبادی این اقدام را باعث کاهش وابستگی کشور به واردات کاغذ دانست و گفت : اگر به حمایت از صنعت کاغذ و توسعه کمی و کیفی آن توجه شود، از تولید داخل بی نیاز شده و ناشران نیز دغدغه و بحران کاغذ را برای افزایش شمارگان کتاب نخواهند داشت.
وی افزود: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، توجه به مسایل یاد شده را جزو سیاست های مهم قرار داده و آنها را پی گیری می کند.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.