سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت نیز مانع از مصرف گراییِ تجملی سعودی ها نمی شود

فروشگاه ها و رستوران های مجلل عربستانی حتی با وجود کاهش بهای نفت، همچنان میزبان انبوهی از خریداران سعودی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، آل سعود برای حفظ قدرت، ثروت نفتی را با مردم تقسیم می کند. این سیاستی است که سالها ادامه داشته و حتی با وجود کاهش بهای نفت نیز به قوت خود باقی است. آل سعود از اعتراضات مردمی واهمه دارد. از این رو، ترجیح می دهد در شرایط سخت اقتصادی به جای کاهش قدرت خرید مردم، کسری بودجه را تجربه کند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد: "در سال جاری میلادی، شکاف مالی به بیش از 20 درصد از تولیدات اقتصادی می رسد." این صندوق افزود: "ذخایر مالی عربستان ممکن است پس از پنج سال پایان یابد." با این وجود، مقامات سعودی می کوشند مردم فشار اقتصادی را احساس نکنند تا بدین طریق، مانع اعتراضاتی شوند که می تواند پایه های حکومت آل سعود را به لرزه اندازد. 

زمانی که ملک سلمان – پادشاه عربستان – در ماه ژانویه (31 منتهی به 12 بهمن) به قدرت رسید، بسته ای مالی به ارزش 30 میلیارد دلار به عنوان پاداشِ حقوقِ دوماه به کارمندان دولت اعطا کرد. در حالی که کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات برای مقابله با سقوط بهای نفت، کاهش خدمات رفاهی را در دستور کار قرار داده اند، عربستان رویه ای متفاوت را دنبال می کند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.