سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمیدی:

المپیاد ورزش مدارس تعلیمی تربیتی است/ چهار میلیون دانش‌آموز در المپیاد شرکت می‌کنند

معاون توسعه ورزش و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: هدف المپیاد مدارس تعلیمی تربیتی است و نزدیک به چهارمیلیون دانش‌آموز در این مراسم شرکت می‌کنند.

مهرزاد حمیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهداف وزارت آموزش‌و‌پرورش از برگزاری دومین دوره المپیاد ورزش درون مدارس گفت: یکی از اهداف ما این است که فعالیت‌‌های حرکتی دانش‌آموزان درون مدارس افزایش پیدا کند. المپیاد ورزشی از راه‌های پویایی 13 میلیون دانش‌آموز می‌باشد.

وی افزود: در کنار این برنامه، مباحثی چون ورزش صبحگاهی، حیات پویا، فعالیت ورزشی کانون‌های مدارس از برنامه‌های آموزشی ما برای پیشبرد امر ورزش در بین جمعیت 13 میلیون دانش‌اموز است.
 
حمیدی درباره تعداد دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند گفت: پیش‌بینی ما شرکت چهارمیلیون دانش‌اموز در المپیاد است و ضمن این که یک میلیون‌و‌پانصد هزار دانش‌اموز نیز در برگزاری این المپیاد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: المپیاد ورزش درون مدارس برنامه‌ای تعلیمی تربیتی برای دانش‌اموزان است که در رقابت ورزش صورت می‌گیرد و ابعاد و اهداف چندگانه دارد. از دیگر ابعاد این طرح توسعه توانایی جسمانی دانش‌اموزان، حاکم‌شدن منش ورزشی و پهلوانی در مدارس، انس دانش‌آموزان با مدارس می‌باشد.
 
حمیدی ادامه داد: 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی حاذق استعدادهای این طرح را شناسایی و با پرورش این استعدادها، آن‌ها را به کانون‌های درون مدرسه‌ای و همچنین برون‌مدرسه‌ای که محل اصلی آموزش دانش‌اموزان تواناتر در بحث ورزشی است، معرفی می‌کنند.
 
معاون توسعه ورزش و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: زیان مشترک همه مدارس حتی مدارس استثنایی، روستاها،عشایر، شاهد و حتی اقلیت‌های مذهبی المپیاد ورزشی است و این المپیاد در همه مدارس نفوذ دارد. ما استثنایی برای خارج‌کردن یک مدرسه از المپیاد ورزشی نداریم مگر این که آن مدرسه خود را از این طرح کنار بکشد.

حتی در بحث مدارس استثنایی و مدارس عادی که دانش‌اموزان معلول در آن عضو هستند قصد برپایی پاراالمپیاد ورزش مدارس را داریم.

حمیدی در خصوص رشته‌های ورزشی حاضر در این المپیاد بیان کرد: مدارس با توجه به امکانات و ویژگی‌های خود در انتخاب رشته اختیار دارند.
تمام رشته‌های ورزشی حتی رشته‌های آموزشگاهی، ورزش‌های بومی محلی، بازی‌های استانی و فعالیت‌های تطبیقی در این المپیاد حضور دارند.

وی در مورد معرفی استعدادهای این المپیاد به فدراسیون‌های ورزشی بیان کرد: دبیران ورزش استعدادها را غربالگری کرده و به عنوان مربی این استعدادها را با توجه به توانایی دانش‌اموزان برای یک رشته خاص پرورش می‌دهند.

5000 کانون درون مدارس و 3000 کانون برون مدارس برای پرورش استعدادها در نظر گرفته شده است. گام بعدی ما معرفی نخبگان و استعداد‌های بهتر به فدراسیون‌های ورزشی است.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.