سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان

کمبود نقدینگی،تنگنای سیاستهای پولی اقتصاد کشور

رئیس کل بانک مرکزی برآن است: سیاست های پولی، دراقتصاد کشور از کمبود نقدینگی در مذیقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ولی الله سیف در زنجان اعلام کرد :این تنگنا یعنی کمبود نقدینگی اثر مستقیمی بر روی رکود داشته است و یکی از دلایل کاهش نیافتن نرخ سود با نکی همین تنگناهای مالی است.

وی با اشاره به اینکه دولت در مهار تورم گامهای مثبتی برداشته است گفت :در پی این تلاشها نرخ تورم که از 40 درصد هم فراتر رفته بود به کمتراز 15 درصد فرود آمده است.

رئیس کل بانک مرکزی بدهیهای دولت به نظام بانکی ومطالبات معوقی که حدود نیمی از منابع بانکی را ازگردش وبازدهی دور کرده است رااز مشکلات اقتصاد و نظام بانکی برشمرد.

وی پیش بینی پذیری اقتصاد را موجب پایین آمدن ریسک برای سر مایه گذاری دانست و افزود: هم اکنون با اجرای سیاستهای مهار تورم این بستر فراهم شده است و سرمایه گذاران این امکان را دارند که با شناسایی بازار و پیش بینی اقتصاد برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت :برای سرعت بخشیدن به این روند نظام بانکی کشور سه استرا تژی را در پیش خواهد گرفت وبانک مرکزی در این زمینه تلاش می کند بخشی از کمبودهای نقدینگی را جبران کند.
سیف افزود: بانک مرکزی می تواند نرخ سود بانکی را تا رسیدن به محدوده قابل قبولی که تفاوت یک یا دو درصدی با نرخ تورم موجوداست، کاهش دهد.
وی تاکید کرد:سیاست بانک مرکزی میبا یست به سمت افزایش تقاضا و فروش محصولات حرکت کند تا زنجیره صنعت حلقه مفقوده اش را باز یابد.

رئیس بانک مرکزی اولویت دادن به اتومبیل های کرایه و خارج کردن اتومبیل های فرسوده را راهبرد دیگر برای تحرک بخشی به اقتصاد برشمرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.