رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: واحدهای تولیدی در دوران پساتحریم بر بالا بردن کیفیت و استفاده بیشتر از ظرفیت های خود تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ محمدرضا برکتین با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی کشور در حال حاضر عموما زیرساخت های لازم را دارند، اظهار کرد: واحدها اکنون باید بر ارتقای کیفیت، بالا رفتن بهره وری، استفاده از تکنیک های مدیریتی روز، ایجاد انگیزه برای کارکنان و به کار بردن تکنیک های بازاریابی تمرکز کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا برای واحدهای بزرگ و متوسط بهترین راه رشد، ایجاد قراردادهای همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی و تبادل کارشناسان است. واحدهای کوچک هم می توانند از افراد باتجربه یا بازنشسته از سایر کشورها استفاده کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در دوران پساتحریم مدیران واحدهای تولیدی باید با انسجام و آگاهی از وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موجود، برای واحد خود هدفگذاری کنند و آگاهانه نسبت به تعیین استراتژی جدید بنگاه های خود اقداماتی را انجام دهند.

برکتین ادامه داد: در فضای کنونی باید مجلس و دولت و سایر دستگاه ها، بستر های لازم را برای تعامل و همکاری بیشتر بخش خصوصی با دنیا فراهم کنند که البته با توجه به تجربیات سال های گذشته مانند تصمیم گیری های روزمره، نبود برنامه ریزی و انسجام بین دستگاه های مختلف، این امر کمی سخت به نظر می رسد.

وی با اشاره به مشکلاتی که دولت یازدهم با آن روبرو بوده است، گفت: بنگاه های اقتصادی با توجه به این مشکلات، باید ضمن امید داشتن به اقدامات دولت، استراتژیشان را به صورت واقع بینانه بر ظرفیت های خود پایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: از یک سو دولت درگیر بحران کمبود منابع است و از سوی دیگر هر 3 سال هم بدهی بنگاه ها به نظام بانکی 2 برابر می شود، بنابراین دولت باید با تهیه برنامه ای جامع و هدفمند، برای حفظ و بازپروری واحدها تلاش کند؛ که پیشنهاد می شود بدهی شرکت های در حال کار، به مدت دو سال فریز شود و سرمایه در گردش با نرخی معادل نرخ تورم در اختیار آنها قرار گیرد.

برکتین با تاکید بر لزوم رسیدگی به چالش های واحدهای تولیدی در دوران پساتحریم، گفت: یکی از بارزترین مسایل، تامین نقدینگی و پرداخت بدهی های بانکی بنگاه هاست که به نظر می رسد واحدها باید با آزادسازی منابع راکد خود که تاثیری بر تولید ندارد، از این چالش عبور کنند. 

انتهای پیام/ ت

برچسب ها: خانه ، صنعت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.