سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات جهانی وزنه برداری؛

جای خالی سلیمی و حضور دوباره مرادی

لیست نهایی ملی پوشانی که قرار است به رقابت‌های جهانی آمریکا اعزام شوند اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ترکیب نهایی تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای مسابقات قهرمانی جهان که از 29 آبان در هوستون آمریکا برگزار می‌شود اعلام شد.

خبری خوشحال کننده قرار گرفتن نام سهراب مرادی در صدر گروه 94 کیلو گرم که باید به فدراسیون وزنه برداری به خاطر و حمایت شبانه روزی تبریک گفت.

در وزن 62 کیلو گرم مجید عسگری با رکورد ورودی 290 کیلو گرم در رده هجدهم لیست قرار دارد و با توجه به رکورد 305 کیلو گرم وی در مسابقات لیگ 5 پله ارتقا داشت.

نفر بعدی جابر بهروزی وزنه بردار 69 کیلو گرم کشورمان با رکورد ورودی 230 کیلوگرم و عنوان هشتمی جهان در مسابقات سال گذشته در رده پانزدهم و 14 وزنه بردار بالاتر از خود می‌بیند.

وزنه بردار دیگر این لیست برای ایران رسول تقیان دسته 77 کیلو گرم با رکورد ورودی 360 کیلو گرم در رده ششم می‌باشد.

در دسته 85 کیلو گرم کیانوش رسمتی با رکورد ورودی 380 کیلو گرم در رده سوم لیست قرار دارد و اما در دسته 94 کیلو گرم این لیست سهراب مرادی وزنه بردار با آتیه کشورمان که با رایزنیهای رئیس فدراسیون به این لیست اضافه شد و در صدر جدول قرار دارد.

نواب نصیر شلال وزنه بردار دسته 105 کیلو گرم وزنه بردار دیگری است که در لیست نهایی قرار دارد و با ورودی 415 کیلو گرم در رده دوم دسته خود در لیست قرار دارد.

در دسته آخر یعنی وزن 105+ کیلوگرم بهادر مولایی با ورودی 430 کیلو گرم در رده ششم لیست و در غیاب بهداد سلیمی وزنه بردار مصدوم کشورمان تنها نماینده این وزن در رقابت‌های جهانی است.

گفتنی است در مسابقات جهانی آمریکا 745 وزنه بردار در دو بخش مردان با 428 وزنه بردار و زنان با 317 وزنه بردار حضور دارند.

مرادی: از دیدن نام سهراب در لیست خوشحال شدم

رئیس فدراسیون وزنه برداری درا ین خصوص افزود: از اینکه نام سهراب در لیست نهایی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آمریکا وجوددارد خوشحال هستم با رایزنیهایی که انجام می‌دهیم حضور وی تا 90 درصد قطعی است ده درصد باقی مانده را هم تلاش می‌کنیم البته جای نگرانی نیست و من خوش بین هستم.

وی تصریح کرد:‌شرایط ملی پوشان خیلی عالی است متاسفانه سلیمی و محمدپور را برای رقابتهای جهانی از دست دادیم و به فاصله چند هفته مانده به این مسابقات این دو وزنه بردار خوب کشورمان مصدوم شدند.

به هر حال باید صبور باشیم و اینکه برای ملی پوشان برای حضور موفق در این رقابتها دعا کنیم.

مرادی در ادامه گفت: روز کنگره این رقابتها برای وزنه برداران کشورمان 18-17 روز دیگر برگزار خواهد شد.

پور کیان: مشکل سهراب حل شد

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در این باره گفت: بعد از تلاش های فراوان رئیس فدراسیون و رایزینها نتیجه داد و امروز شاهد این موضوع هستیم که نام سهراب مرادی در لیست اعزامی به رقابت‌های جهانی دیده می شود  از  این بابت ما نیز خوشحالیم.

وی تاکید کرد: همه عوامل فدراسیون تیم ملی در رقابت‌های جهانی عملکرد  بهتری داشته باشند.

پور کیانی تاکید کرد: وزنه برداری رشته سختی است که با وزنه های آهنی کار داری و هر لحظه امکان دارد وزنه بردار در اوج آمادگی آسیب ببیند.

روی پایه کار می‌کنیم

پور کیان در پایان خاطر نشان کرد: برای تقویت وزنه برداری کشورمان بر روی پایه کار می‌کنیم و برای آینده سرمایه گذاری و پشتوانه سازی می‌کنیم.

با این شرایط در چند سال آینده تیمی به مراتب جوانتر به میدان خواهد آمد و در هر وزن 5-6 وزنه بردار خواهد بود که در صورت مصدومیت ورزشکار جایگزین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.