مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جایزه بزرگ ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر (جایزه بزرگ ایران) بهمن 94 در استان خوزستان و در شهر اهواز برگزار شود تا اینکه مسئولان اداره کل خوزستان با اعلام اینکه از پس هزینه‌های میزبانی این مسابقات برنمی‌آیند انصراف خود را از میزبانی مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر اعلام کردند.
 
با این کار علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تهران را به عنوان میزبان اولین دوره رقابت‌های جایزه بزرگ جام فجر به فدراسیون جهانی معرفی کرد تا تالار وزنه‌برداری آزادی پس از هشت سال بار دیگر میزبان یک رویداد بین‌المللی باشد.
 
آخرین باری که مسابقات وزنه‌برداری برگزار شد جام نامجو بود، که به صورت بین‌المللی صورت گرفت و به بهمن سال 1386 برمی‌گردد.

71 وزنه‌بردار در قالب 13 تیم از 12 کشور دنیا در حضور تاماش‌آیان رئیس فدراسیون جانی در تالار وزنه‌برداری تهران به رقابت پرداختند.
 
** جام فجر گزینش بازی های المپیک ریو
 
علی مرادی، در تاریخ 26 مهر 94 راهی مجارستان شد و 27 مهر با تاماش‌آیان دیدار می‌کند.
 
وی طی جلسه‌ای چندین ساعته با آیان ضمن گرفتن موافقت قطعی رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر اخذ مجوز حضور سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان در بازی‌های المپیک 2016 میلادی ریو دوژانیرو برزیل و ثبت نام این وزنه‌بردار در لیست وزنه‌برداران اعزامی به رقابت‌های جهانی آمریکا که از یکم آذر سال جاری در شهر هیوستون برگزار خواهد شد، موفق شد تأییدیه قطعی برگزاری تورنمنت بین‌المللی جام فجر در تهران، موافقت آیان را برای نخستین بار در تاریخ وزنه‌برداری ایران برای دادن امتیاز تورنمنت گزینش المپیک سال آینده در برزیل به این رقابت‌های بین‌المللی در کشورمان دریافت کند.
بی‌تردید این اتفاق برای ورزش ایران در سال‌های گذشته غیرقابل باور بوده.
 
و اما دستاورد دیگر این میزبانی این است که وزنه‌برداران شایسته ایران که برای حضور در المپیک حداقل نیاز به حضور در 2 میدان گزینشی المپیک دارند بدین واسطه می‌توانند پس از حضور در این تورنمنت و کسب سهمیه المپیک در این رویداد معتبر بین‌المللی در رقابت‌های آسیایی ازبکستان که در سال 2016 میلادی در شهر سمرقند که به عنوان گزینش دیگری می‌باشد شرکت کنند.
 
همزمان با برگزاری این مسابقات کلاس‌های بین‌المللی مربیگری و آنتی دوپینگ با مدیریت و محوریت مدرسان مجرب و متخصص داخلی و نیز نظارت نادو (ستاد مبارزه با دوپینگ ایران) طراحی و عملیاتی خواهد شد.
 
** موفقیت فدراسیون‌ها در المپیک
 
وزارت ورزش و جوانان برای موفقیت ورزش‌های کشورمان در المپیک سال آینده برزیل با رؤسای فدراسیون‌ها به گفتگو می‌پردازد و در این رابطه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روز 13 مهر 94 به همراه حسین مقامی دبیر فدراسیون، محمد نصیری مشاور عالی فدراسیون، حسین توکلی سرمربی تیم ملی بزرگسالان به وزارت ورزش رفته و با محمود گودرزی وزیر ورزش دیدار می‌کنند.
 
در این جلسه تشریح برنامه‌های فدراسیون در سال 93-94 در خصوص موفقیت در المپیک 95 ریو دوژانیرو و برنامه‌ریزی برای کسب کامل سهمیه ورودی و نیز مدال‌آوری در این میدان بزرگ ورزشی به بحث‌وگفتگو می‌پردازند.
 
این گفتگوها علاوه بر تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت، در مرتفع ساختن نقاط ضعف و کمبود موجود نیز یار و حامی فدراسیون‌های کشور باشد.
 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار