سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

نصب 89 دستگاه آبگرمکن های خورشیدی در منطقه سرخ آباد طارم

نصب 89 دستگاه آبگرمکن های خورشیدی در منطقه سرخ آباد طارم زنجان گامی در راستای قاصله گرفتن از سوخت های فسیلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی روستای سرخ‌آباد شهرستان طارم در این رابطه گفت: بهره‌مندی از مزایای طرح نصب آب‌گرمکن‌های خورشیدی مانع تخریب جنگل‌ها می شود.

بهمن افراسیابی افزود: استفاده از انرژی‌های نوین و کاهش وابستگی به سوخت فسیلی و چوب است تا در برنامه‌ ریزی بلندمدت شاهد کاهش بار فشار بر جنگل‌های کشور باشیم.

وی عنوان کرد: وجود بیش از حد جمعیت دام یکی از عوامل اساسی از بین رفتن جنگل‌ها بوده و باید استفاده از چوب به‌ عنوان سوخت توجه شود.

این مقام کشوری بهره‌مندی از انرژی خورشیدی را به‌علت پایدار و پاک بودن آن بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با بهره‌مندی از این منبع انرژی دیگر نیازی به استفاده از نفت و گاز وجود ندارد و روزانه مقداری هیزم در خانواده‌ها برای تأمین سوخت مصرف می‌شود که با جایگزینی انرژی آبگرمکن دیگر نیازی به هیزم نبوده و مردم برای تأمین سوخت خود می‌توانند از این انرژی پاک استفاده کنند.

در این مراسم بهمن اسکندری، مدیر کل متابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اقدام به تهیه و نصب 89 دستگاه آبگرمکن خورشیدی کرد و این تعداد دستگاه‌ها در همه 89 منزل روستای سرخ آباد نصب شد .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آبگرمکن ، خورشیدی ، طارم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.