شهردار منطقه یک کاشان از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی آزاد سازی اطراف بقعه امامزاده حبیب بن موسی(ع) خبر داد.

اجرای طرح آزاد سازی بقعه حبیب بن موسی(ع) کاشانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ اسدالله شاهیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این پروژه آزاد سازی از اواخر سال گذشته آغاز شد و طی توافقات انجام شده با مالکان در سال جاری نیز پنج هزار متر مربع با 70 درصد پیشرفت فیزیکی از املاک آزاد سازی شد.

وی، هزینه آزاد سازی این میزان املاک با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال را تاکید کرد و افزود: پروژه آزاد سازی اطراف بقعه امامزاده حبین بن موسی(ع) برای اتمام نیاز به 15 میلیارد ریال اعتبار دارد.

به گفته وی،این طرح با هدف ایجاد فضایی مناسب برای توسعه صحن این بقعه تاریخی و حضور منسجم و باشکوه هیات های مذهبی برای تجمع های مناسبتی به ویژه ماه محرم و صفر اجرا می شود.

شهردار منطقه یک کاشان در ادامه از پلمپ 6 مغازه پرنده فروشی فعال در بافت مسکونی منطقه تاریخی و فرهنگی این شهرستان خبر داد و گفت:پلمپ این مغازه ها بر اساس رای کمیسیون بند 20 شهرداری انجام شد.

شاهیان گفت: پلمپ مغازه های پرنده فروشی با توجه به شکایات مردمی، عدم رعایت برخی مسائل بهداشتی، ایجاد محیطی مناسب برای تجمع و زاد و ولد حیوانات موزی از قبیل موش و مار ،ایجاد مزاحمت های صوتی ناشی از آواز پرندگان و امکان شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان و پیشگیری از گسترش و انتقال آن مراتب در دستور کار کمیسیون بند 20 شهرداری ماده 55 قانون شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه این پرنده فروشان پس از مهلت داده شده برای انتقال به خارج از بافت مسکونی ترتیب اثر ندادند لذا با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی مغازه های آنها پلمپ شد.

به گفته وی، در ماه های گذشته نیز با شکایت شهروندان و ساکنین بازارچه سردار، 24 مرکز عرضه پرنده گان زینتی با اخطار قبلی تخلیه و ساماندهی شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اجرای ، طرح ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.