سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی در گفتگوی اختصاصی با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سهم راهداری روستایی در بسته حمایتی دولت گفت: دولت به صورت مستقیم و با توجه به محدودیت منابع در حمل و نقل روستایی و راهداری روستایی نتوانسته ظرفیتهای ویژهای را اختصاص بدهد و حتی تخصیص اعتبار منابع ویژه مورد نیاز که در واقع ظرفیتهای مشخص روستایی تعیین شده بودند و همچنین بودجههای استانی بسیار محدود بود.
وی با بیان اینکه امکان فعال کردن برخی ظرفیتها وجود دارد بیان کرد: اما الان انجام این کارها بیشتر بر اساس ظرفیت محلی و مردمی انجام میشود و حمایتی صورت نمیگیرد.
میرشفیع اظهار داشت: در کلانشهرها یارانهای برای بلیت مترو و اتوبوس شرکت واحد ارائه میشود و یا حتی برای تاکسیها و آژانسها هم کارت سوخت و یارانه سوخت داریم اما برای روستاییان حتی برای جبران سوخت هم مبلغی اختصاص پیدا نکرده بود.
معاون راه روستایی تاکید کرد: در مورد سرمایهگذاریهای اولیه هم این گونه است به طور مثال دولت برای کلانشهرها کمک و سرمایهگذاری ویژهای به شهرداریها میکند اما برای روستاییان این اتفاق نمیافتد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص مالیات ارزش افزوده سازمان بهیاری هم به نسبت جمعیت روستایی و شهری باز توزیع نمیشود و به نفع شهرنشینان این اعتبارات تخصیص پیدا میکند.
انتهای پیام/