سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ماهیان گرم‌آبی کاهش یافت

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی گفت: صادرات ماهیان گرم‌آبی از 25 الی 30 روز گذشته آغاز شده و از طرفی بخش اعظم صادرات به عراق است که متاسفانه به دلیل مشکلات امنیتی صادرات کاهش یافته است.

حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم‌آبی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید و صادرات ماهیان گرم‌آبی اظهار داشت: تولید ماهیان گرم‌آبی نسبت به سال گذشته به سبب عدم ایجاد مزارع جدید و سطح زیر کشت و معرفی گونه‌های دیگر تفاوت معناداری در واحد سطح نخواهد داشت.
 
وی افزود: سطح زیر کشت ماهیان گرم‌آبی کشور 43 هزار هکتار است و استان‌های خوزستان مازندران، گلستان و گیلان از تولید کنندگان اصلی ماهیان گرم‌آبی در کشور به شمار می‌روند.
 
آقازاده در ادامه بیان کرد: سال گذشته تولید ماهیان گرم‌آبی در کشور 150 هزار تن بوده که از این میزان 20 هزار تن آن به کشور های عراق و حاشیه خلیج فارس صادر شده است و گفتنی است صادرات ماهیان گرم‌آبی سال گذشته 67 الی 68 میلیون دلار برای کشور ارزآوری شده است.
 
وی با اشاره به صادرات ماهیان گرم‌آبی در سال گشته اظهار داشت: صادرات این ماهیان از 25 الی 30 روز گذشته آغاز شده و از طرفی بخش اعظم صادرات به عراق است که به علت مشکلات امنیتی کشور تنها توانسته‌ایم 2 الی 3 هزار تن به این کشور صادرات داشته باشیم  که این میزان درمقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، ماهی ، عراق ، تولید ، کاهش ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.