سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

كلاهبرداری دو ميليارد ريالي با چك هاي جعلي در اصفهان

اعضاي باندي كه با استفاده از چك هاي جعلي بالغ بر دو ميليارد ريال از 20 نفر كلاهبرداري كرده بودند شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سرهنگ" ستار خسروي" رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: در پي شكايت تعدادي از متصديان واحد هاي صنفي و بازاريان شهر اصفهان مبني بر كلاهبرداري از آنان، در اين زمينه پرونده اي در اداره جعل و كلاهبرداري اين پليس تشكيل و تحقيقات وسيعي انجام شد.

وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه تعدادي از افراد با در دست داشتن دسته چك هاي جعلي اقدام به خريد كالا به صورت چكي كرده و هنگامي كه فروشنده ، چك را به بانك مي برده از جعلي بودن آن اطلاع پيدا مي كرده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: سرانجام با اقدامات ويژه و تخصصي كارآگاهان و تلاش شبانه روزي آنان اعضاي باند هشت نفره كه اقدام به اين گونه كلاهبرداري ها مي كردند شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ خسروي با بيان اينكه متهمان در اعترافات خود به كلاهبرداري دو ميليارد ريالي از فروشندگان سطح بازار اصفهان اقرار كردند عنوان داشت: از مخفيگاه متهمان تعداد 21 فقره چك جعلي كشف و تا كنون 20 نفر از مالباختگان در اين پرونده شناسايي شدند.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان خاطر نشان كرد: متهمان كه اعتياد به مواد مخدر دارند تمامي اموال به دست آمده از طريق كلاهبرداري را جهت تامين هزينه مواد مصرفي خود به فروش رسانده اند.

سرهنگ خسروي با هشدار به شهروندان به خصوص متصديان واحدهاي صنفي گفت: مراقب افراد کلاهبردار باشند که در دام آنها گرفتار نشوند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه کلاهبرداران افرادي چرب زبان و شيک پوش بوده و سعي مي كنند خود را صاحب نفوذ و داراي اعتبار جلوه دهند گفت: توصيه ما به مغازه داران و صاحبان سرمايه اين است كه از پذيرفتن چک از افراد ناشناس خودداري و در صورت ضرورت براي دريافت چك حتماً قبل از هرگونه معامله اي از بانک عامل استعلام نموده و از معتبر بودن آن مطلع شده و در صورت مشكوك شدن موضوع را به پليس اطلاع دهند. 



انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.