سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آغاز به کار هفتمین همایش ملی ریاضی دانشگاه پیام نور

هفتمین همایش ملی ریاضی دانشگاه های پیام نور کشور امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر علمی همایش گفت: آنالیز، جبر، هندسه و توپولوژی، ترکیبات و نظریه گراف، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیک، آنالیز عددی، تحقیق در عملیات و نظریه کنترل، آموزش ریاضی و تاریخ ریاضی، آمار و نظریه احتمال و علوم کامپیوتر از مهم ترین عناوین تخصصی مطرح شده در این همایش دو روزه است.

چایچی، یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش را تبادل اطلاعات علمی و تازه های ریاضی دانست و افزود: آموزش علم ریاضی در دو دهه اخیر دچار تحولاتی شده است.

وی افزود: اساتید مطرح علم ریاضی اذعان دارند که تلاش انجمن ریاضی و وزارت علوم در مسیر تحول آموزشی رشته ریاضی و کاربردها چندان موفقیت آمیز نبوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد فارغ التحصیلان رشته ریاضی و دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته ریاضی هستند روز به روز کاهش می یابد، گفت: این امر، معلمان و اساتید این رشته را آزار می دهد.

به گفته چایچی، در این همایش باید علاوه بر ارائه مقالات تخصصی، در مورد حل معضل کاهش داوطلبان و دانشجویان ریاضی نیز صحبت خواهد شد.

وی از ارسال 300 مقاله به دبیرخانه هفتمین همایش ملی ریاضی دانشگاه های پیام نور خبر داد و افزود: 110 مقاله و 70 پوستر توسط هیت داوران انتخاب و پذیرش شد.

وی با بیان اینکه مجموعه مقالات همایش در دو بخش لاتین و فارسی در سایت همایش بارگذاری شده است، ادامه داد: عنوان و پوستر همایش نیز در پایگاه علوم اسلامی ثبت شده است.
انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.