سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ثبت و حقوق نوآوری ها و اختراعات تصویب شد/قوانین حمایتی برای کودکان و نوجوانان

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ثبت و حقوق مصنوی اختراعات به تصویب رسید.

سید حمیدرضا طباطبایی نائینی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طرح ثبت و حقوق نوآوری ها و اختراعات در کمیسیون قضایی مجلس بررسی و لایحه آن نیز از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در حال حاضر مجلس نیز در حال جمع بندی موضوع است.

وی در ادامه گفت: البته قانون ثبت اختراعات را در کشور داشتیم اما اصلاحاتی در مورد آن انجام و به روز رسانی شده و در گذشته نیز به عنوان طرح مطرح بود که در حال حاضر دولت لایحه آن را ارائه کرده و کمیسیون قضایی در حال تهیه آن و ارائه‌اش به صحن علنی است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بیان کرد: امیدواریم قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در این ماه به مجلس ارائه شود.

وی تصریح کرد: در نظر گرفتن قوانین حمایتی برای کودکان ، رسیدگی به اتهامات آنان جدا از سایر متهمان و پیش بینی وظیفه هر نهاد مثل نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، دادسراهای کشور، دادگاه‌های اختصاصی در مورد کودکان و نوجوانان از جمله موارد ذکر شده در این قانون است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون جامعی است که برای مسائل حمایتی و قضایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم به صحن علنی ارائه شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.