سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه خلیج فارس تا سال 2100 جایی برای زندگی نخواهد بود

تحقیقات جدید نشان می‌دهد منطقه خلیج‌فارس تا سال 2100 (1478) به دلیل افزایش شدید دمای هوا، برای زندگی انسان‌ها مناسب نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، براساس گزارشی که روز دوشنبه در مجله «تغییرات آب و هوایی جهان» منتشر شد، تحقیقات جدید نشان داده‌اند اگر گرم‌شدن کره زمین با سرعت کنونی ادامه یابد، دمای هوای خلیج فارس به حدی افزایش خواهد یافت که این منطقه برای زندگی انسان‌ها مناسب نخواهد بود. 

تحقیقات پیشین چنین افزایش دمایی را برای این منطقه، تا سال 2200 (1578) پیش‌بینی کرده بودند؛ اما یافته‌های تازه‌ترین پژوهش‌ها که بر شرایط و نقشه‌برداری‌های خلیج فارس متمرکز بودند، نشان می‌دهد افزایش بیش از حد دمای هوا در زمان کوتاه‌تری رخ خواهد داد.

«جرمی پال،» یکی از پژوهشگران فعال در این تحقیقات به خبرنگاران گفت: «دمای داخلی بدن انسان حدود 37 درجه سلسیوس و دمای سطح پوست، حدود 35 درجه سلسیوس است. این اختلاف دما، به ما کمک می‌کند در مواقع بالا بودن دمای هوا بویژه زمانیکه همراه با رطوبت است، از طریق عرق کردن بدن خود را خنک کنیم. اما هنگامی که دما و رطوبت هوا از حدی بالاتر برود بدن انسان توانایی خنک‌کردن خود را از دست می‌دهد و شروع به گرم شدن می‌کند.» وی در ادامه تاکید کرد بدن انسان فقط شش ساعت می‌تواند چنین شرایط هوایی را تحمل کند.

در این گزارش آمده است حمل و نقل، ساخت و ساز، کشاورزی، آبزی‌پروری و دیگر فعالیت‌های صنعتی تحت تأثیر چنین افزایش دمایی قرار خواهند گرفت و بسیاری از مردم این منطقه به مناطق خنک‌تر مهاجرت خواهند کرد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.