سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای دانش‌آموزی تمرینی برای مشارکت در جامعه بزرگ

شوراهای دانش‌آموزی در مدارس عرصه‌ای برای تمرین مشارکت در جامعه‌ای بزرگتر در آینده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در هجدهمین انتخابات شورای دانش‌آموزی گفت: امسال هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در تهران و همزمان در مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود که از جمله اقداماتی است که برای مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های سیاسی و غیر سیاسی انجام می‌شود برای تحقق جمهوریت اسلامی نیاز به آزادی است که باید با رعایت معیارهای اسلامی و این آزادی تجربه و آزمایش کنیم و انتخابات اصلح را در دوره نوجوانی به فرزندانمان یاد دهیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتخابات و مشارکت در تصمیمات را از حال در جامعه کوچک مدرسه،‌ دانش‌آموزان باید تمرین کنند و معیارها و ضوابط انتخابات و قواعدی را که در این کار بزرگ لازم است یاد بگیرند. چرا که ما جزء کشورهایی هستیم که حقیقتا مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم جدی شده است. 

وی عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی عرصه‌ای برای تمرین مشارکت در جامعه‌ای کوچک به نام مدرسه است که می‌تواند معنی و مفهوم واقعی آزادی را برای جوانان و نوجوانان جا بیاندازد. 

شورای دانش‌آموزی رکن اصلی مدرسه 
دکتر طالب زاده رئیس آموزش و پرورش منطقه دو تهران اظهار داشت: شورای دانش‌آموزی نقش مشورتی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها سهیم است اما این بدان معنی نیست که اهمیت کمی دارد بلکه مشورت لازمه تصمیم گیری است و کسی که کاری را با مشورت انجام می‌دهد موفق‌تر است.

وی افزود: از نظر قانونی شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است که در کنار بقیه ارکان مدرسه مثل شورای معلمان،‌ مدیر، انجمن اولیا و مربیان قرار دارد. 

طالب زاده خاطر نشان کرد: هر مدرسه‌ای که شورای دانش‌آموزی را نداشته باشد مدرسه نیست و باید نقش شورای دانش‌آموزی را چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ قانونی در مدارس جدی بگیریم. 


انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
شعار بیش نیست
عمرن ریش سفیدها دور به جوانان بدهند
ثبات حرفم قبول نکردن جوانان در پست های وزارتی توسط مجلس