سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن میراث فرهنگی تهران مشارکت حداکثری را رقم می‌زند

اواخر سال 93 بود که اساسنامه انجمن میراث فرهنگی با هدف جلب حمایت و مشارکت مردمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای احیای مجدد این انجمن به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: حفظ و احیای میراث ملی نیازمند یک مشارکت ملی است  و انجمن میراث فرهنگی می‌تواند زمینه حضور حداکثری مردم در نگهداری از میراث فرهنگی را رقم بزند.
 
رجبعلی خسروآبادی ادامه داد: گستره و تعداد آثار و ابنیه تاریخی ایران به اندازه‌ای  وسیع و متعدد است که بدون مشارکت عمومی هموطنان و سایر نهادهای مدنی و دولتی حفظ و احیای مناسب آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
وی افزود: تجربه نشان داده است هرکجا از مشارکت مستقیم مردمی و جوامع محلی  در صیانت از میراث فرهنگی و معنوی استفاده نموده‌ایم، نتایج مطلوبی حاصل شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت: بایستی این تفکر در جامعه نهادینه شود که تشکل‌های مدنی خود را شریک و تاثیرگذار در امر سیاست‌گذاری حوزه فرهنگی و راه سعادت و تعالی جامعه را در گرو همدلی دولت و ملت بدانند.
 
وی افزود: به زودی  انجمن میراث فرهنگی در استان تهران به ریاست استاندار و در شهرستان‌های تابعه به ریاست فرمانداران تشکیل و از فعالین و صاحب‌نظران برای عضویت در این انجمن دعوت خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.