سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اجرای سیستم آبیاری زیرسطحی در بویین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا کفت: برای نخستین بار در کشور سیستم آبیاری زیرسطحی برای کشت گندم در مزارع این شهرستان اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛مجید اسماعیلی  با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور سیستم آبیاری زیرسطحی برای کشت گندم در مزارع این شهرستان اجرا شد، اظهار کرد: سیستم آبیاری زیرسطحی برای کشت گندم در سطح 5 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بویین زهرا انجام شد.

وی مزایای اجرای این طرح را افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و افزود: طرح سیستم آبیاری زیرسطحی در روستای محمودآباد بخش شال این شهرستان از سوی سید مرتضی مرتضایی اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: برای نخستین بار در استان قزوین کشت غلات با روش آبیاری موضعی (تیپ) در مزارع این شهرستان آغاز شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در این طرح حدود 70 هکتار از اراضی، زیر کشت گندم به روش آبیاری تیپ اجرا شد.

این مسئول از جمله ویژگی‌های اجرای این طرح را بهره‌برداری بهینه از منابع آب و صرفه‌جویی در مصرف آب ذکر کرد و گفت: طبق برنامه قرار است این طرح در سطح 150 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان بویین زهرا اجرا شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: طرح سیستم آبیاری تیپ در مزرعه گندم از سوی محمد نورایی‌فر از کشاورزان قدرت‌آباد بخش مرکزی این شهرستان به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/س
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.