معاون امور پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمیلیوپی) کوکان سه تا شش سال در سطح شهر و روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛دکتر فریده یوسفی پور افزود: برای اجرای این طرح بیش از 120 مربی ثابت و سیار در 101 پایگاه شهری و روستای برای ارایه خدمات و اجرای این طرح مستقر شده اند. 

وی اظهارکرد: از این تعداد 49 هزار و 471 نفر معاینه شدند یعنی بیش از 95 درصد جامعه هدف مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و 824 نفر مشکوک شناخته شدند و بعد از معاینات تکمیلی 726 نفر دچار مشکلات چشمی از قبیل دوربینی، نزدیک بینی تشخیص داده شدند و 461 نفر نیز دچار تنبلی چشم بودند.

یوسفی پور افزود: اجرای این طرح از ابتلای کودکان به نابینایی و کم بینایی در سال های آتی پیشگیری می کند و والدین کودکان می توانند برای سنجش بینایی فرزند خود با در دست داشتن شناسنامه به تمامی پایگاههای سنجش بینایی مستقر درمهدهای کودک و آمادگی ها و خانه های بهداشت مراجعه کنند. 

یوسفی پور  گفت: این طرح از اول آبان تا پایان آذر ماه سال جاری اجرا می شود که طی اجرای این طرح کودکان سه تا شش سال ابتدا در پایگاه های سنجش بینایی که اغلب مهدهای کودک و پیش دبستانی ها می باشد توسط مربیان آموزش دیده معاینه و در صورتی که از سلامت چشم کودک اطمینان حاصل نشود، به مراکز بینایی سنجی ارجاع و کودکان بیمار که نیاز به به درمان تخصصی تر دارند به چشم پزشک ارجاع داده می شوند.

وی اافزود: در طی این دوره به کودکان بیمار تشخیص داده شده نیازمند، کمک هزینه خرید عینک، جراحی و غیره پرداخت می شود.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.