سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی شایع‌ترین علت بروز مسمومیت دارویی است

كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دانشگاه علوم پزشکی همدان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی را شایع‌ترین علت بروز مسمومیت دارویی دانست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجيد حنيفه اظهار داشت: همه ساله به علت مراجعه زياد بيماران به مراكز درماني به دلیل مسموميت دارويي، از یکم تا 7 آبان ماه به عنوان هفته پيشگيري از مسموميت دارويي به منظور اطلاع‎رساني و آگاهي‎بخشي با هدف کاهش بروز مسمومیت‌ها، نامگذاري شده است.

وي با بیان اینکه مصرف بيش از مقدار درماني دارو به عنوان شايع‌ترين علت بروز مسمومیت دارویی در جهان شناخته شده است، افزود: كودكان زير پنج سال، پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.

حنيفه، مصرف خودسرانه داروها بدون تجويز پزشك را از ديگر عوامل بروز مسموميت عنوان کرد و ادامه داد: بعضي از داروهای گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می‌توانند مسمومیت‌های منجر به مرگ ایجاد كنند.


كارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي دانشگاه با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما و گسترش استفاده از سيستم‌هاي گرمايشي، گفت: با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز می‌توان از بروز مسمومیت با گاز منوکسید کربن پیشگیری كرد.

وي افزود: خرید و فروش سم حشره‎کش فسفید آلومینیوم (قرص برنج) به دلیل داشتن سم بالا برای انسان، ممنوع است.


دكتر حنيفه خطاب به افرادي كه مواد مخدر مصرف می‌کنند، تأکید کرد که ناخالصی‎های موجود در انواع مواد مخدر در برخی موارد از خود ماده مخدر، مرگبارتر است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، دارو ، مصرف ، درمان ، شایعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.