سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معصومه ابتکار در اینستاگرام

شهادت علي اصغر در كربلا هشداري به آينده جهان/جهان شرمنده آیلان

معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود از ظلم جهان به کودکان ابراز تأسف کرد و گفت: دنیا نباید ساکت بنشیند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛معصومه ابتکاردر صفحه اینستاگرام خود از ظلم برخی جهانیان به کودکان گفت.



ابتکار در این پست نوشت: چند سال قبل مطلبي در وبلاگ انگليسي ام نوشتم با عنوان علي اصغر و سرنوشت كودكان جهان. امروز دوباره برایم زنده شد؛ اینکه واقعه كربلا ابعاد مختلفي دارد و يكي از آنها حضرت علي اصغر است. نوزادی كه به همراه پدرش حسين (ع) شاهدی بر مظلوميت، صلح طلبي و آزادگي دین پیامبر اکرم (ص) است تا بگوید هر آنچه غیر از این است، بدعتی در دین جدش به حساب می آید.


وقتی پدر با شدت يافتن تشنگي طفلش براي تقاضاي آب بيرون آمد، آیا كسي تصور مي كرد پليدترين نيت ها دست به كار شوند و كودك شيرخوار را بكشند تا شايد گامي به مطامع دنيايي خود نزديك شوند؟ اگر چه آنها نادانسته قيام امام را جاودانه کردند و تا ابد مُهر پلیدترین ها را به خاطر کشتار وآزار کودکان بر پیشانی خود زدند؟


به راستی كشتن كودكان در جنگ چه توجيهي دارد؟ دیدید چگونه جهان شرمنده آیلان، كودك سوري شد كه در فرار از ظلم و جنگ به اروپاي بي تفاوت، فریاد رسواگر ستمگران شد؟

امروز چگونه است كه در غزه بيش از پانصد كودك به دست رژيم اشغالگر و هزاران در سوريه، عراق، يمن و افغانستان به دست حكام یا داعش كشته مي شوند، یا صدها هزار کودک در جهان درگیر فقر و گرسنگی هستند، ولی ما هنوز شرمسار انسان ناميدن خود نيستيم.


شهادت علي اصغر در كربلا هشداري به آينده جهان و البته آينده مسلمين بود كه اگر 60 سال پس از پیامبر چنین می شود، حواسمان باشد که چه بدعت هایی در انتظار نسل های آینده است. حالا ما را چه می شود که براي امام حسين عزاداري مي كنيم ولی در مقابل سرنوشت مظلوم بي تفاوتیم. اگر به امام و حضرت عباس علاقه منديم نمی توانیم وفاداري، مهرباني و فداكاري را در رفتارمان ناديده بگيريم. نمي توانيم در مقابل سر نوشت كودكانمان ساكت بنشينيم، حسين امروز چشم به راه است...



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.