سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین:مذاکره با آمریکا تنها در شرایط برابر ممکن است

رئیس جمهور روسیه بر مذاکره با آمریکا در شرایط برابر تأکید کرد و گفت آمریکا در خصوص ضرورت دموکراتیک کردن روسیه سخن می گوید، اما اگر روسیه دموکراتیک کردن آمریکا را پیشنهاد دهد آن را اهانت قلمداد می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در نشست جنگ و صلح در «سوچی» روسیه درباره شرایط و الزامات گفتگوی این کشور با آمریکا سخن گفت.

پوتین در اظهاراتی در این باره گفت: گفتگو با آمریکا باید در شرایط برابر انجام شود.

وی ادامه داد: آمریکا همواره در خصوص ضرورت دموکراتیک کردن روسیه سخن می گوید، اما اگر روسیه دموکراتیک کردن آمریکا را پیشنهاد بدهد، واشنگتن آن را اهانت قلمداد می کند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه تصریح کرد: مسکو همواره به دنبال راههایی برای توافق با آمریکا بوده است، اما در حال حاضر موانع و محدودیتهای زیادی برای گفتگو میان دو کشور وجود دارد.

ولادیمیر پوتین افزود: آمریکا دموکراتیک کردن روسیه را به عنوان یک هدف مهم برای خود برشمرده است و حتی آن را در قوانین داخلی این کشور نیز وارد کرده، اما اگر روسیه همین کار را درباره آمریکا انجام دهد، از دید آنها اهانت به این کشور تلقی می شود.

وی اظهار داشت: به عقیده من، روسیه و آمریکا باید علیرغم اختلافات دوجانبه به گفتگو با هم بپردازند؛ هر چند در چنین وضعیتی گفتگوی برابر میان دو کشور بسیار مشکل خواهد بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ماه گذشته اعلام کرد که مسکو آماده است شرایط از سرگیری گفتگو میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا را فراهم کند.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در شرق این کشور شد. کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین اقدام به تحریم روسیه کرده است؛ اقدامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.
 
منبع: مهر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.