سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای کنکوری‌ها/ از سرگیری فعالیت معلمان ایرانی در امارات

بهبود وضعیت تاثیر نمرات در امتحانات نهایی برای داوطلبان کنکور و آغاز فعالیت معلمان بازداشت شده در امارات از مهمترین رویدادهایی است که این هفته در آموزش و پرورش رخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرور اخبار آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت خبرهای متعددی را شامل می‌شود که مهم ترین آنها، اخباری خوش  برای دانش آموزان را نوید می‌دهد.

پوشش 340 هزار دانش‌آموز در طرح شهاب
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته 130 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفته بودند و امسال نیز بیش از 340 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وی افزود: از 32 اداره کل آموزش و پرورش در هر استان، یک منطقه در کلاس چهارم ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند.

مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی دانش آموزان تایید شد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی فارغ التحصیلان دوره متوسطه توسط رئیس جمهور تایید شد.

وی تصریح کرد: براساس این قانون به فارغ التحصیلان دوره متوسطه(از سال ۸۴ به بعد) که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی خود می‌باشند، اجازه داده می شود صرفا برای یک بار به صورت داوطلب آزاد، ثبت نام کرده و در یکی از نوبت‌های امتحانی (خرداد، شهریور و دی ماه)، دروس مورد نظر خود را مجددا انتخاب و در آزمون مربوط شرکت نمایند.

لغو امتحانات سوم آبان ماه در تمامی مدارس 
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش‌ و پرورش شهر تهران خصوص وضعیت برگزاری امتحانات بعد از ایام سوگواری اظهار داشت:‌ با توجه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و حضور دانش‌آموزان در هیئت‌های عزاداری به تمام مدارس اعلام شده است که در روز یکشنبه مورخ سوم آبان (فردای روز عاشورا) امتحان برگزار نکنند.

وی در ادامه افزود:‌ به تمامی مدارس اعلام شده است که هیچ یک از مدارس مجاز به برگزاری امتحان در روز یک‌شنبه سوم آبان نیستند و اگر مدرسه‌ای چنین برنامه‌ای را اعلام کرده باشد از طرف اداره آموزش و پرورش شهر تهران ملغی تلقی می‌شود.

آزادی معلمان بازداشت شده در امارات و ازسرگیری مجدد فعالیت آنها
رسول پاپایی معاون روابط عمومی آموزش و پرورش گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های فشرده وزارت خارجه و آموزش و پرورش ٩ معلم بازداشت شده ایرانی در العین امارات حدود ساعت 1 بامداد روز 25 مهرماه به وقت ایران آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رایزنی‌های فشرده از زمان بازداشت معلمان آغاز شد و همکاری‌های خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت خارجه صورت گرفت و سرانجام با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، معلمان با قید ضمانت از زندان آزاد شدند.

گودرزی سرپرست مدارس ایرانی در امارات که خود از معلمان بازداشت شده بوده است، گفت: طبق روال عادی شروع کار برای تمامی همکاران از روز یکشنبه 26 مهرماه آغاز خواهد شد و برای ادامه فعالیت نیز مجوز موقت صادر شده است. 

معلمان حق التدریس کمبود ساعت در آموزش و پرورش را جبران می کنند
اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران اظهار داشت: 85 هزار کسری ساعت از محل حق‌التدریسی جبران شده است، گفت: این کسری بیشتر مربوط به دبیران آقا بوده که این مورد نیز در حال حاضر حل شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دوره متوسطه کمبود نیرو نداشته‌ایم، افزود: این کمبودها تنها در مقاطع ابتدایی آن هم در زمینه معلم بوده که جبران شده و حالا در این وضعیت دیگر هیچ معلمی به علت عدم انتقال از مدرسه به محل دیگر دچار مشکل نمی‌شود و مشکلی پیش نمی‌آید، زیرا از همکاران متوسطه تنها 530 نفر به ابتدایی منتقل شده که تقریبا یک دهم درصد از کل انتقالی‌ها را تشکیل می‌دهد.

اجرای کامل رتبه بندی معلمان شهر تهران
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص وضعیت رتبه بندی معلمان شاغل در تهران گفت: از میان 63 هزار فرهنگی شاغل، 54 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان هستند که از این تعداد بخش قابل توجه آنان یعنی برای 53 هزار نفر احکام به طور کامل صادر شده است و مابقی همکاران مشمول، به دلیل محدودیت‌ها و جابجایی‌هایی که صورت گرفته هنوز احکام آنها صادر نشده که این امر نیز ظرف مدت کوتاهی و تا یکی دو هفته آینده صادر خواهد شد. 

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با قوه قضائیه
علی اصغر احمدی مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان کشور گفت: طبق تفاهم‌نامه و با وجود 256 مرکز مشاوره خانواده در کل کشور که همگی متعلق به وزارت آموزش و پرورش می‌باشند، به منظور پیشگیری از افزایش جرم و بزهکاری و همچنین جلوگیری از آسیب‌های اتفاقی بر خانواده‌ها  تفاهم‌نامه هایی به امضاء رسیده است که علاوه بر آن ارائه مشاوره و خدمات مشاوره خانواده ویژه برای خانواده‌هایی که در مرحله جدایی قرار دارند می‌تواند با ایجاد نقشی موثر در استحکام بنیان خانواده‌ها و برگشت زوجین به زندگی زمینه مناسب را نیز برای رشد فکری و تعالی دانش‌آموز فراهم آورد.

ایثار معلم مشهدی از جنس اهدای عضو
ریحانه بهشتی دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه رضویه مشهد که هفته گذشته به دلیل عارضه مغزی به کما رفته بود پس از تایید نهایی مرگ مغزی توسط پزشکان‌، به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد تا اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند جان دوباره ببخشد.

مرحومه ریحانه بهشتی 27 سال در رشته دو ومیدانی و مربیگری تیم‌های ورزشی دانش آموزی سابقه داشته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
تو رو خدا بگید طرح ترمیم معدل واسه کنکور 95 هم هست یا نه؟
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
تعجب نداردیعنی حقوق مابارتبه بندی زیادشده است. برج اول -یعنی مهر- به عنوان مقرری ماه اول به صندوق دولت واریز شده که به کلی نداده اندوکم کرده اندتازه به پول نداده بیست هزارتومان مالیات نیزتعلق گرفته یعنی حقوق مهرمن بیست هزارتومان تازه کمترازشهریوره .اندرعجایب آموزش وپرورش.