سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ارشاد انسانها موجب استحکام وحدت می شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: انسانها باید همدیگر را ارشاد کنند زیرا با این عمل استحکام وحدت به وجود میاید و هیچ دشمنی نمی تواند به اسلام آسیب برساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سیدحسن سعیدی در همایش امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و مدیران ادارات رفسنجان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: آیات زیادی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و احادیث و روایات آمده است.

وی تصریح کرد: در حکومت جمهوری اسلامی ایران که در رأس آن ولایت فقیه قرار دارد باید در نهادهای اداری، خانواده ها و همه جای مملکت اسلام ناب محمدی جاری و ساری شود.

سعیدی با بیان اینکه واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر کمتر از نماز نیست بیان کرد: امام حسین(ع) انقلاب نورانی عاشورا را آغاز کرد و به سرانجام رساند ایشان اسلام را شفاف سازی کردند، روش پیامبر اسلام و امام علی(ع) را اجرا کردند.

در ادامه امام جمعه رفسنجان هم با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مهم دین اسلام هستند گفت: امام صادق(ع) فرمودند مردم را به دین و اصلاح با عمل و ابزاری غیر از زبان دعوت کنید، ابزار آن در جامعه کنونی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تأکید کرد: برای اینکه جامعه و خانواده های اسلامی آسیب نبینند باید جلوی رواج منکر ها را گرفت و جلوی زمینه های فحشا و منکر را گرفت و با شهامت در برابر زمینه رواج فساد ایستادگی کنیم حتی اگر در این راه جان خود را از دست بدهیم.

فرماندار رفسنجان هم در این همایش گفت: هدف از اجرای آیین فریضتین این است که مردم منکر ها و معروف ها را بشناسند .

حمید ملانوری افزود: لحظه لحظه عمر انسان باید بر اساس اصول و رفتارهای شایسته باشد تا امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه اجرا شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ارشاد ، انسانها ، وحدت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.