سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

80 گروه بهداشتی بر توزیع نذورات در مشهد مقدس نظارت می کنند

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 80 گروه بهداشتی در سطح این کلانشهر بر کار توزیع نذورات و رعایت اصول بهداشتی در اماکن محل برپایی عزاداریهای محرم نظارت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسنی یزدی افزود: این گروههای بهداشتی به صورت مستمر از اماکن برپایی عزاداری از جمله مساجد، تکایا، حسینیه ها، ایستگاههای صلواتی و خیمه های توزیع نذورات بازدید می کنند.

وی گفت: در هر شهرستان خراسان رضوی نیز به همین منظور یک تا دو گروه بهداشتی در ایام محرم فعالیت می کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ماه محرم شاهد اوج حضور زائران داخلی و خارجی به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد هستیم لذا در این ایام تکایا و هیاتهای مذهبی و همچنین ایستگاههای نذورات صلواتی فعال هستند.

وی دوره های آموزشی ویژه برگزارکنندکان مراسم مذهبی، توزیع پیامهای بهداشتی و نصب تابلوی تبلیغاتی حاوی پیامهای بهداشتی را از دیگر اقدامات در این ایام ذکر کرد.

یزدی ادامه داد: تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیاتها و تکایا، مساجد و خیمه های عزاداری فعالیت می کنند به منظور جلوگیری از انتقال بیماری باید کارت بهداشتی دریافت کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذا گفت: هیاتهای مذهبی از پذیرفتن مواد غذایی با حجم زیاد از افراد ناشناس خودداری کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه و نصب وسایل اطفاء حریق به منظور جلوگیری از حریق و کنترل آتش سوزی احتمالی، رعایت نظافت، شستشو و گندزدایی مستمر سرویسهای بهداشتی، انتقال و دفع بهداشتی زباله ها، استفاده از ظروف استاندارد بسته بندی غذا و استفاده نکردن از مواد رنگی غیرمجاز را از نکات بهداشتی مورد تاکید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مواد غذایی عرضه شده باید دارای پروانه بهداشتی باشند افزود: توزیع غذا از زمان آماده شدن آن تا زمان توزیع حداکثر باید دو ساعت باشد و در صورت نیاز به زمان بیشتر باید از یخچال استفاده شود.

حسنی یزدی تاکید کرد: ذبح و قربانی دام جلو دسته های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد بدون دریافت مجوزهای بهداشتی و هماهنگی لازم با دامپزشکی نیز ممنوع است.

وی گفت: زائران و مجاوران در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در ایام محرم می توانند مراتب را با شماره تلفن 190 یا 1490 اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: بهداشت ، نذورات ، محرم ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.