سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر جدید کانادا در پی احیای وجهه صلح طلب این کشور

نخست وزیر جدید کانادا به دنبال احیای وجهه صلح طلب این کشور در جامعه جهانی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد نخست وزیر جدید کانادا می‌خواهد وجهه صلح طلب این کشور را احیا کند.

این شبکه در گزارشی درباره پیروزی حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی کانادا اعلام کرد جاستین ترودو و حزب لیبرال او توانستند به ده سال حکمرانی محافظه کاران تحت رهبری استیون هارپر پایان دهند.

بر این اساس نام نخست وزیر آینده برای مردم کانادا ناآشنا نیست. او پسر پیر الیوت ترودو است که در سال های دهه 1970 و 80 نخست وزیر کانادا بود.

جاستین ترودو، رئیس حزب لیبرال برنامه انتخاباتی خود را بر پایه پیام تغییر برای کانادا بنیان نهاد. وعده بزرگ او کاهش مالیات بر اقشار متوسط جامعه و افزایش مالیات ثروتمندان بود.

وی به شدت از میراث پدرش دفاع می کند. پیر الیوت ترودو که سی سال قبل نخست وزیر کانادا بود، جزو بانیان قانون مربوط به چندفرهنگی در حمایت از مهاجرت است.

جاستین ترودو در سطح بین الملل نیز می خواهد وجهه کانادایی صلح طلب را احیا کند. وی وعده داده است برای بهبود روابط با آمریکا تلاش کند.

وی پیش از ورود به دنیای سیاست مربی اسکی و استاد ریاضی بوده و توانسته است در زمینه ادبیات نیز مدرک بگیرد. جاستین ترودو در سال 2008 نماینده پارلمان شد و پنج سال بعد به ریاست حزب لیبرال رسید.

محافظه کاران معتقدند جاستین ترودو هنوز آمادگی قبول مسئولیت نخست وزیری را ندارد. گام بعدی جاستین ترودو تشکیل دولت خواهد بود. وی وعده داده است دولتی متوازن تشکیل دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.