نخست‌وزیر منتخب کانادا اعلام کرد کشورش در آینده به عنوان یکی از اعضای ائتلاف علیه داعش، در عراق و سوریه فعالیت نظامی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست‌وزیر جدید کانادا، در گفتگویی  با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد: کانادا به فعالیتش به عنوان یکی از اعضای ائتلاف علیه داعش ادامه خواهد داد؛ اما در عملیات نظامی شرکت نخواهد کرد.

او افزود: «جت‌های جنگنده کانادا دیگر در حملات هوایی علیه داعش شرکت نخواهند کرد و نیروهای ما در سوریه و عراق نقش آموزشی برعهده خواهند داشت». ترودو همچنین از ادامه کمک‌های انسان‌دوستانه کانادا به این دو کشور جنگ‌زده خبر داد.

کاخ سفید پیش از گفتگوی اوباما و ترودو، اظهار امیدواری کرده بود دولت جدید کانادا از اقدامات ائتلاف آمریکایی علیه داعش حمایت کند.

جاستین ترودو 43 ساله، روز دوشنبه پس از پیروزی حزب لیبرال و به دست آوردن اکثریت کرسی‌های مجلس، نخست‌وزیر کانادا شد. پیروزی او در انتخابات، به 9 سال نخست‌وزیری محافظه‌کاران پایان داد. شعار اصلی انتخاباتی او تغییر است و قصد دارد وجه صلح‌طلب کشورش را احیا کند.  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
باریکلا به جاستین
آخرین اخبار