سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مداحان و کارشناسان مذهبی از جلوه سوگ می‌گویند

ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» همزمان با ماه‌های محرم و صفر با ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب تکایا و اجرای مراسم سوگواری، تعزیه و پرده‌خوانی میزبان عزاداران حسینی، پیرغلامان و مداحان است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حاج مهدی فاطمی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان ایران در بازدید از ویژه‌برنامه جلوه سوگ با اشاره به کارهایی که در جهت ساختن پیاده‌رو آیینی انجام شده، گفت: امروز میدان امام حسین(ع) را می‌توان مکانی برای تعظیم شعائر و ترویج فرهنگ غنی تشیع، شهادت و ایثار دانست. 

وی با اشاره به نمایشگاه «جلوه سوگ» که در میدان امام حسین(ع) تهران در حال برگزاری است، افزود: این طرح که در قالب نمایشگاهی با ۱۴ تکیه و با ابعاد مختلف تشکیل شده، باعث می‌شود فعالیت‌های فرهنگی به صورت یک تعامل دوسویه و سینه به سینه در کف جامعه نمود پیدا کند و بازخورد مطلوب داشته باشد. 

بسط فرهنگ عاشورایی در جلوه سوگ

امیر تاجری از مداحان اهل بیت(ع) با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین(ع) گفت: در ایام ماه محرم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی لازم است و ما در سطح شهر تهران برای معرفی فرهنگ عاشورا به چنین برنامه‌هایی نیاز داریم.

این مداح اهل بیت درباره اهمیت جلوه سوگ اظهار کرد: برگزاری این برنامه از چند باب حائز اهمیت است؛ اول اینکه نمایشگاه در میدانی به نام مبارک آقا اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود و دوم موقعیت میدان در دل پایتخت است که از مردم عزادار میزبانی می‌کند. در واقع کسانی که نتوانند به مساجد، تکایا و هیئت‌ها بروند، در جلوه سوگ شرکت می‌کنند.

مصداق بارز امر به معروف

حجت‌الاسلام مصطفی کرمی از سخنرانان برجسته هم در بازدید از میدان امام حسین(ع) جلوه سوگ را مصداق کامل امر به معروف دانست که خواسته حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.

وی گفت: اگر این کارها در آینده هم ادامه داشته باشد، بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی را حل خواهد کرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.