سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برای پیگیری وضعیت محدوده‌ معدنی تنها تا 15 آذر فرصت باقیست!

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: افرادی که محدوده‌ی معدنی خود را ثبت کرده‌اند، ولی ثبت آن‌ها باطل شده است، می‌توانند تا 15 آذر برای این کار اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه محدوده‌های معدنی بسیار زیادی، توسط افراد روی کالک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ثبت شده است، افزود: متأسفانه این محدوده ها به‌دلیل عدم توان مالی و فنی مناسب، فاقد گواهی کشف و اکتشاف هستند.

وی با اعلام اینکه این محدوده‌های معدنی، از اول دی امسال آزاد می شوند، خاطرنشان کرد: براساس این بخش‌نامه، جهش بسیار خوبی را در حوزه‌ی معدن شاهد هستیم و بدین ترتیب 60 درصد از مساحت معادن استان آزاد می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز امیدواری کرد: با این اقدام، شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران جدید در حوزه‌ی معدن فراهم شود.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه مساحت استان کرمان 181 هزار کیلومتر مربع است که قریب 150 هزار کیلومتر آن در بخش معدن ثبت و توسط افرادی بلوکه شده است، تصریح کرد: از سال 87، 5 هزار و 721 محدوده ی معدنی ثبت شده که از این تعداد، 361 مورد، پروانه‌ی بهره‌برداری دارند.

وی یادآور شد: بقیه‌ی محدوده‌ها، به‌دلیل عدم توان مالی و فنی افراد، فقط دارای درخواست اولیه هستند و نتوانستند گواهی اکتشاف دریافت کنند.

حسینی‌نژاد با بیان این‌که از سال 88 تا 92، 450 محدوده تعیین‌تکلیف شده ، گفت: از سال 92 تا امسال نیز، هزار و 400 محدوده تعیین‌تکلیف شد که اقدامی قابل‌توجه است.

وی، از استان کرمان، به‌عنوان یک استان معدنی یاد کرد و افزود: حدود 42 درصد ارزش‌ افزوده‌ی تولیدات معدنی، 21 درصد استخراج مواد معدنی کل کشور و 36 درصد حقوق دولتی مربوط به این استان است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: معدن ، محدوده ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.