سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کاهش توليد عسل در انديمشک

سرپرست اداره جهاد کشاورزي انديمشک از کاهش 30 درصدي توليد عسل خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان محمد‌جعفر آفرين گفت : در سال 93 به سبب بروز پديده گرد و خاک، تغييرات آب و هوايي و از بين رفتن مراتع، توليد عسل نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وي افزود: اين شهرستان با داشتن بيش از 230 بهره‌بردار و تعداد 30 هزار فروند کندوي عسل يکي از قطب‌هاي توليد عسل در استان به‌ شمار مي‌رود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزي انديمشک اضافه کرد: زنبورداري در انديمشک با پرداخت تسهيلات از محل صندوق توسعه کشاورزي از سال 91 توسعه جدي پيدا کرده است.

آفرين يادآور شد: با توسعه اين شغل علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار گامي مهم در راستاي توليدات کشاورزي و گرده‌افشاني مزارع برداشته شده است.

وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزشي جهت زنبورداران شهرستان، بیان داشت : اميدواريم با ادامه روند کمک و مساعدت دولت در سال آتي به زنبورستان‌ها شاهد رشد و توسعه اين صنعت مهم در سطح شهرستان باشيم.

این مقام مسئول گفت: در سال جاري نيز 150 تن عسل در زنبورستان‌هاي عسل اين شهرستان توليد و روانه بازار مصرف شده است.

وي تاکيد کرد: صنعت زنبورداري بر روي سلامت و امنيت غذايي مردم و رشد و توسعه کمي و کيفي محصولات کشاورزي تأثير بسزايي دارد.

آفرين در پايان بيان کرد: مديريت جهادکشاورزي شهرستان از کليه علاقه‌مندان به کار توليد و سرمايه‌گذاران در جهت توسعه منابع بسته‌بندي عسل و سرمايه‌گذاري در اين بخش دعوت به عمل مي‌آورد و آماده حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: خوزستان ، کاهش ، تولید ، گرووخاک ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.